سامسونگموبایل

دو باگ عجیب در گلکسی اس ۱۰

ظاهرا برخی از خریداران گلکسی اس10 سامسونگ به تازگی با چند باگ عجیب در گوشی‌های خود روبه‌رو شده‌اند که بخش اعظمی از آنها به نسخه‌هایی از گلکسی اس10 که به چیپست اگزینوس مجهز هستند مرتبط می‌شوند. چیپست‌های اگزینوس که توسط خود شرکت سامسونگ تولید شده و در بخشی از اسمارت‌فون‌های این شرکت کره‌ای استفاده می‌شوند، هیچگاه نتوانستند به خوبی چیپست‌های شرکت اسنپدراگون که در اکثر گوشی‌های این شرکت به‌کار گرفته شده‌اند عمل کنند. حال امسال این مسئله با معرفی گوشی گلکسی اس10 سامسونگ نمود بیشتری پیدا کرده. به تازگی یک مقایسه بین دو گوشی اس10 با دو چیپست اسنپدراگون و اگزینوس انجام دادیم. در این تست‌‌ها نه تنها چیپست اسنپدراگون عملکرد بهتری در بخش بنچمارکینگ داشت بلکه از لحاظ مصرف باتری نیز خیلی بهینه‌تر عمل کرد. البته با این وجود باگ‌های رویت شده به هردو مدل از اس10 مرتبط می‌شوند.

باگ سنسور مجاورت

اما مشکلات به همینجا محدود نمی‌شود. طی یکی دو هفته اخیر گزارشات کاربران از سراسر دنیا نشان می‌دهند یک سری باگ عجیب در گوشی‌های گلکسی اس10 باعث ایجاد تاثیر منفی در مصرف باتری تمامی مدل‌های اس 10 در سراسر دنیا شده است. اولین باگ مربوط به سنسور مجاورت می‌شود. این باگ باعث می‌شود صفحه نمایش اس10 به اشتباه و زمانی که گوشی در جیب شخص قرار دارد روشن شود.

راه حل فعلی برای جلوگیری از رخ دادن این باگ خاموش کردن ویژگی‌ روشن شدن خودکار صفحه هنگام بلند کردن دیوایس از روی زمین و همچنین ضربه زدن به نمایشگر برای روشن شدن صفحه است چراکه به نظر می‌رسد اس10 در مقابل ضربات و لمس ناخواسته نمایشگر هم دچار سردرگمی شده و قادر به تشخیص درست نیست. طبق گزارشات کاربران، ظاهرا زمانی که گوشی در جیب شلوار قرار دارد و پای شخص تصادفا صفحه نمایش را لمس می‌کند، صفحه نمایش گوشی در جیب شخصروشن می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد با تکان خودرن گوشی در جیب کاربران نیز صفحه نمایش مجددا روشن می‌شود.

حساسیت اگزینوس به تماس‌های صوتی اینترنتی

اما یک باگ گلکسی اس10 به همینجا ختم نمی‌شود و یک باگ جدی‌تر هم وجود دارد که بر روی گوشی‌های اس10 مجهز به پردازنده اگزینوس وجود دارد. بسیاری از خریداران جدید اس10 از خالی شدن سریع باتری اس10 خود خبر داده‌اند. کاربران وبسایت ردیت ظاهرا باتری گوشی اس10 خود را در تست‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و موفق شده‌اند منشا این مشکل را شناسایی کنند. طبق نتایج به دست آمده تماس‌های اینترنتی باعث خالی شدن سریع باتری گوشی‌های اس10 سامسونگ می‌‌شود.

باگ چیپست اگزینوس اس10

مشکل اینجاست که حتی پس از پایان تماس و لاک کردن گوشی، خالی شدن سریع باتری همچنان ادامه پیدا می‌کند. ظاهرا تماس‌ از طریق تمامی اپلیکیشن‌های مجهز به تماس صوتی اینترنتی می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلی شود. طبق گزارشات تماس‌های اینترنتی پس از اتمام از ورود گوشی به حالت Sleep جلوگیری می‌کنند و همین مسئله موجب خالی شدن سریع باتری گلکسی اس10 می‌شود.

در حال حاضر تنها راه حل این مشکل، ریستارت کردن گوشی پس از اتمام تماس صوتی اینترنتی است. لازم به ذکر است که تماس‌های صوتی عادی (غیر اینترنتی) چنین مشکلی را در گوشی‌های اس10 مجهز به چیپست اگزینوس به وجود نمی‌آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا