ایراندیجی‌کالا

چگونه عوارض جاده‌ای را با موبایل پرداخت کنیم؟

امکان جدیدی که از ۲۸ اسفند ۹۷ اجرایی شده است

امکان پرداخت عوارض بزرگراه  با موبایل بالاخره فراهم شده است.

موضوع پرداخت الکترونیکی عوارض جاده‌ای سالهاست از طریق برچسب حل شده  و رانندگانی که از بزرگراه‌ها استفاده می‌کنند قادر به پرداخت الکترونیکی از این طریق هستند.

حالا اما پرداخت عوارض از طریق اپلیکیشن موبایل هم فراهم شده است و این روش بسیار ساده‌تری نسبت به مدل برچسب یا حتی پرداخت از طریق دستگاه‌های کارت خوان است.

در مدل برچسب شما نیاز به زمان گذاشتن برای گرفتن برچسب از مراکز مربوطه و بعد چسباندن آن روی شیشه دارید. در هنگام شکسته شدن شیشه و تعویض آن یا مخدوش شدن برچسب دوباره باید مراحل دستی این کار را طی می‌کردید.

حالا اما از امسال بالاخره مسوولان  شرایطی را فراهم کرده‌اند که مردم کمتر در صف عوارض معطل شوند.سید حسین میرشفیع، معاون ساخت بزرگراه‌های کشور، طی خبری اعلام کرد که طرح عوارض الکترونیکی خودروها، از ۲۸ اسفند در چهار آزادراه اصلی کشور، اجرایی شده است.

به گفته وی، صورتجلسه نهایی طرح عوارض الکترونیکی خودروها یا به اختصار ETC، به امضای دستگاه‌های اجرایی دخیل رسیده و مقرر شده که از ۲۸ اسفندماه ۹۷، در چهار آزادراه تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان، ایستگاه‌های اخذ عوارض سنتی که موجب اخلال در ترافیک و بروز حوادث رانندگی می‌شد، جمع‌آوری و غیر فعال شود.

معاون ساخت بزرگراه‌های کشور همچنین اعلام کرده که تا تابستان آینده، تمام عوارضی‌های جاده‌ای از سراسر کشور جمع می‌شود و روش‌های جدید پرداخت عوارض، جایگزین خواهد شد.

برای شناسایی خودروهای رد شده، در محل کنونی عوارضی‌های جاده‌ای، دوربین نصب می‌شود که پلاک عقب و جلوی خودروهای عبوری را اسکن کرده و سپس با سامانه مرکزی عوارض، تطبیق می‌دهد.

درواقع خودروها دیگر نیازی به توقف، پرداخت عوارض و شروع مجدد حرکت ندارند و می‌توانند با همان سرعت مجاز خود، از محل مورد نظر عبور کنند.

پرداخت عوارض بزرگراه با اپلیکیشن دیجی پی

اپلیکیشن دیجی پی یکی از مسیرهای پرداخت عوارض موبایلی بزرگراه‌هاست. دیجی پی اپلیکیشنی است که دیجی‌کالا اوایل اسفند ماه با آن قدم به حوزه پرداخت گذاشت. 

برای پرداخت از طریق این اپلیکیشن مراحل زیر را دنبال کنید :

۱- برای پرداخت از طریق این اپلیکیشن ابتدا شماره پلاک خودروی خود را در بخش «عوارض جاده‌ای»  وارد کنید.

پرداخت عوارض جاده ای با اپلیکیشن

 

۲- سپس بزرگراهی را که قصد عبور از آن را دارید انتخاب کنید.

پرداخت عوارض جاده ای با موبایل اپلیکیشن

۳- با انتخاب بزرگراه به مرحله پرداخت می‌رسید.

پرداخت عنوارض جاده ای با موبایل

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام
    بنده برای اولین بار از آزاد راه استفاده کردم و از بین راه وارد ازاد راه شدم در باجه ها کسی حضور نداشت که عوارض اخذ کند
    واقعا مزخرفه و فقط دنبال جریمه کردن هستند

  2. ای خاک تو سر این احمقهایی که این طرحها رو میدن

    این کار فقط باعث جریمه شدن های پشت سر هم و ضرر مردم میشه
    چون همه مردم دسترسی و سواد این کارو ندارن

    کاش لااقل دوتا باجه پرداخت نقدی هم باقی میگذاشتن که هر کس دوست داشت نقدی بده و هرکس خواست اینترنی بده

    خاک تو سر مسولان نفهم و احمقی که طرحهای نسنجیده میدن

  3. واقعا مزخرفه.نه پیامک میاد نه اپ درست کار میکنه.یو اس اس دی اعلام میکنن اما کار نمیکنه.حالا برفرض محال درستم کار کرد منی که خونم نزدیک عوارضیه باید حتی واسه خرید روزانه هم از عوارضی رد بشم یا سر کار رفتنم یا… باید عوارض پرداخت کنم.اینطور ک ه طرح های شما ناقصه من باید نصفه حقوقمو عوارض بدم

  4. خیلی از مردم گوشی هوشمند یا دسترسی به اینترنت ندارن و یا حتی سواد این کارو ندارن.مخصوصا در مناطق دور افتاده و کم برخوردار.قرار نیست هر طرحی در کشورهای پیشرفته اجرا شد در ایران هم بشه.اول باید زیرساخت فنی و اجتماعی داشته باشه . با زور هم نمیشه چون آخرش ویرانی و خسارت به بار میاره.مهمترین چیز در صنعت حمل و نقل ما کیفیت خودروها و جاده ها است بعد از اون شیوه دریافت عوارض .

  5. یعنی خاععععک برسرشون! عوضی ها لا اقل پیامک ارسال کنند .نمیخواهند اینقدرهم هزینه کنند که مردم مطلع بشوند برای پرداخت .ازکجابدونیم باید چقدرپرداخت کنیم برخی مواقع از تمام بزرگراه رد نمیشیم از دوربرگردانها وفرعی ها عبور کردیم.

  6. ظاهرا روشی برای درامدزایی از طریق جریمه کردن است. هیچ پیامکی نمی آید، اطلاع رسانی قبلی هم کافی نبود. بعضی از باجه ها هنوز دستی میگیرند و بعضی خطوط در همان عوارضی، اشاره می کنند که رد شوید (که احتمالا شما را جریمه خواهند کرد).
    از جمله طرحهای خوبی است که بد اجرا می شود (البته برای ما نه برای درآمدزایی!)

  7. سلام وقت بخیر بین یکی از مسیرهایی که من زیاد رفت وآمد دارم عوارضی هست و الان توی این ده روزه حدودا ده بار این مسیر رو رفتم وده بارم برگشتم تا الان هم هیچ اس ام اسی برام نیومده این جوری که هردفعه بخواهیم از یه مسیری رفت وآمد کنیم وهردفعه بخواهیم با گوشی بیاییم و کلی وقت هم بذاریم که به درد نمی خوره یه فکر دیگه باید بکنید کسانی که گوشی اندرود ندارن ویا دست رسی به اینترنت ندارن باید چی کار کنن

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا