بازیگوگلویدئو

استریم گیم stadia ، سرویس جدید گوگل

به کمک این سرویس بدون داشتن کنسول می‌توانید گیم بازی کنید

گوگل اعلام کرده امسال ( ۲۰۱۹ )  استریم گیم stadia راه اندازی می‌کند.

به طور ساده از طریق این سرویس مبتنی بر کلاد است که بدون دانلود یا داشتن کنسول می‌توانید یک گیم را بازی کنید.

برخی به این سرویس نام نتفلیکس گیم داده‌اند.

ساندار پیچای در کنفرانس برنامه‌نویسان گوگل و در حالی که گفت بازی FIFA 19 را یک کمی بازی کرده این سرویس جدید را پلتفرمی برای همه خواند.

به گفته پیچای گوگل می‌خواهد استریم گیم را روی همه نوع دستگاهی ارایه کند.

پیچای گفت: سرویس stadia بازی‌ها را از روی کلاد روی مرورگر کروم، کروم‌کست و گوشی‌های پیکسل استریم می‌کند و قرار است در سال ۲۰۱۹ در آمریکا، کانادا، بریتانیا و اروپا عرضه شود.

در کنار ساندار پیچای فیل هریسون ( Phil Harrison ) از مدیران سابق سونی و مایکروسافت که حالا در گوگل کار می‌کند هم در کنفرانس برنامه نویسان گوگل گفت که گوگل به دنبال عرضه این سرویس استریم گیم با استفاده از یوتیوب است.

گوگل اخیرا این سرویس را تحت عنوان Project Stream آزمایش کرده بود که به کاربران کروم اجازه می‌داد بازی‌ها را به صورت آنلاین روی مرورگر پخش کنند.

بازی Assassin’s Creed Odyssey اولین و تنها بازی بوده که استریم آن توسط عموم در ماه ژانویه تست شد.

 

سرویس گیم stadia کجا قابل اجراست؟

سرویس استریم stadia همچنین امکان بازی و دسترسی سریع به بازی را هم فراهم می‌کند و اینکار را بدون نیاز به دانلود یا نصب گیم انجام می‌دهد.

در هنگام عرضه این سرویس روی لپ‌تاپ، کامپیوتر، تلویزیون، تبلت و موبایل قابل اجراست.

گوگش در نمایش این سرویس به همه نشان داد که چگونه به کمک محصولات گوگل می‌توان بازی را از روی موبایل روی تبلت و سپس روی تلویزیون برد.

کنترلر استادیا گوگل

کنترلرهای فعلی برای بازیهای روی لپ تاپ یا کامپیوتر با سرویس استادیا کار خواهند کرد اما گوگل یک کمترلر جدید برای stadia عرضه می‌کند.

چهره این کنترلر چیزی شبیه کنترلر ایکس‌باکس و PS4 است و از طریق وای‌فای با سرویس stadia و بازی‌های آن کار می‌کند.

این کنترلر همچنین دارای دگمه مخصوص ضبط و به اشتراک گذاری مستقیم کلیپ یا بخشی از بازی روی یوتیوب را دارد.

گوگل در این رویداد. گفت که از شبکه و زیرساخت جهانی خود که شامل مراکز داده ( دیتاسنتر ) متعددی در سراسر جهان است استفاده می‌کند تا نزدیکترین سرورها به بازیکنان متصل شود.

گوگل می‌گوید از بازی‌ها با کیفیت 4k  و با ۶۰ فریم برثانیه در هنگام عرضه پشتیبانی می‌کند ( نیاز به اینترنت با سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه دارد ) و همچنین برنامه گوگل پشتیبانی از کیفیت 8K و ۱۲۰ فریم برثانیه در آینده است.

 

قدرتنمایی گوگل با استریم گیم stadia در برابر سونی و مایکروسافت

سرویس استریم استادیا

گوگل برای این سرویس با کمک شرکتAMD  کارت گرافیک‌های اختصاصی برای دیتاسنتر خود ساخته است.

گوگل می‌گوید پردازشی برابر با ۱۰.۷ ترافلاپ ایجاد می‌کند.

میزان قدرت پردازش PS4 برابر با ۴.۲ ترافلاپ و PS4 Pro و Xbox One X هم ۶ ترافلاپ است.

هر سرویس stadia از پردازنده 2.7GHz x86 processor  با ۱۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند که نشان میدهد گوگل چگونه قدرت خود در کلاد را به رخ رقبا می‌کشد.

یکی از بازی‌هایی که هنگام راه‌اندازی stadia آن را خواهیم دید بازی Doom Eternal است که با رزولوشن 4K و HDR و با ۵۰ فریم برثانیه ارایه می‌شود.

بازی Doom Eternal یکی از نخستین گیم‌هایی است که روی گوگل استادیا عرضه میشود

 

بازی Doom Eternal  هنوز زمان عرضه خود را مشخص نکرده اما این بازی روی پلتفرمهای دیگر گیم مثل کنسول سونی و ایکس‌باکس هم عرضه می شود.

گوگل در کنفرانس برنامه‌نویسان همچنین روی این تاکید کرد که بازی‌سازان می‌توانند از پلتفرم استریم بازی گوگل برای تعامل با گیم ها استفاده کنند.

یوتیوب در سرویس جدید گوگل نقش اصلی را ایفا خواهد کرد. به گفته گوگل تنها در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰ میلیارد ساعت بازی روی یوتیوب تماشا شده است.

گوگل همچنین به دنبال توسعه گیم به طور اختصاصی روی stadia هم هست. به گفته مقامات گوگل در حال حاضر بیش از ۱۰۰ استودیو بازی سازی کیت های توسعه گیم را روی stadia گذاشته‌اند.

 

مرتبط:

سرویس استریم ویدیو اپل امسال معرفی می‌شود

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا