گوگلنرم‌افزارویدئو

نگاهی به اندروید Q (نسخه آزمایشی)

گوگل به تازگی نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل اندروید Q را برای موبایل‌های پیکسل عرضه کرده است. این نسخه برای عموم نیست و اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم اگر حرفه‌ای نیستید آن را نصب کنید. اگر با سیستم‌عامل اندروید آشنایی کامل دارید و یا برنامه نویس اندروید هستید می‌توانید ببینید گوگل برای نسل بعدی اندروید چه برنامه‌ای دارد. این نسخه که برای موبایل‌های پیکسل قابل نصب است هنوز کامل نشده و طبیعتا احتمال دارد مشکلات زیادی داشته باشد. شما می‌توانید این مشکلات را به گوگل گزارش کنید تا در نهایت زمانی که نسخه اصلی منتشر می‌شود بدون اشکال باشد.

اگر شما کاربر حرفه‌ای اندروید نیستید اما دوست دارید سیستم‌عامل موبایل خود را آپدیت کنید، پیشنهاد ما این است که کمی صبور باشید و فعلا به تماشای ویدئوها اکتفا کنید تا زمانی که یک نسخه پایدار از اندروید Q عرضه شود.

مدیریت باتری در اندروید Q

یکی از ویژگی‌های خوبی که در این نسخه اندروید مشاهده می‌شود، نمایش میزان شارژ باتری است. در نسخه‌های فعلی فقط گفته می‌شود که موبایل شما برای مثال ۶۰ درصد شارژ دارد. اما در اندروید Q سیستم‌عامل با توجه به مصرف شما تخمین می‌زند مثلا موبایل شما تا ساعت ۱۹ روشن خواهد ماند. مشابه این موضوع را در ویندوز می‌بینیم که حالا به اندروید رسیده است.

در راستای بهبود باتری هم باید بدانید Dark mode یا حالت تیره در اندروید کیو خیلی جدی گرفته شده است. زمانی که باتری کم است و سرویس ذخیره باتری فعال می‌شود موبایل خود به خود به حالت تیره می‌رود تا باتری کمتر مصرف شود.

نام‌گذاری اندروید Q

اندروید همیشه یک نام را براساس دسرهای خوشمزه انتخاب کرده است. این اسم‌ها معمولا برای همه جذاب هستند مثل کیت‌کت یا پای اما برای Q ما نام خاصی را پیدا نکردیم که هم بین‌المللی باشد و هم همه آن را دوست داشته باشند! اگر شما می‌توانید حدس بزنید که اندروید کیو با چه نام تجاری عرضه می‌شود لطفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

رمز و راز نامگذاری سیستم‌عامل‌ها

نوشته های مشابه

‫990 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا