علمیگوناگون

اولین پیاده روی فضایی فضانوردان زن ناسا

برای اولین بار در تاریخ، تیم زنان فضانوردان ناسا قرار است در خارج از ایستگاه فضایی ماموریت پیاده روی فضایی یا Spacewalking انجام دهند.

Anne McClain وChristina Koch  قرار است در تاریخ بیست و نهم ماه مارس، ماموریت خارج از ایستگاه فضایی خود را آغاز کنند.

پیاده روی فضایی یا Spacewalk فضانوردان، کار غیر معمولی نیست، ولی این اولین بار است که قرار است زنان فضانورد این ماموریت را انجام دهند.

Spacewalking به ماموریت های خارج از ایستگاه فضایی گفته می شود

علاوه بر این دو فضانورد، کارمند دیگر ناسا-  Kristen Facciol- نیز قرار است از آژانس Canadian Space  روی زمین، به عنوان مشاور آنها را راهبری کند.

خانم Facciol اولین بار این ماموریت زنانه ناسا را از طریق اکانت توییتر خود اعلام کرد.

سخنگوی ناسا – خانم Stephanie Schierholz – در ایمیلی با CNN روز چهارشنبه اعلام کرد:« این ماموریت، به صورت رسمی برنامه ریزی شده و این اولین بار خواهد بود که تیم پیاده روی فضایی، کاملا متشکل از کارمندان زن ناسا است.»

هر دو خانم Anne McClain و Christina Koch ، جزو کلاس فضانوردان سال 2013 هستند. تقریبا نیمی از شرکت کنندگان کلاس فضانوردی سال 2013، خانم بودند.

Anne McClain وChristina Koch ، اولین ماموریت تیم زنانه برای پیاده روی فضایی ناسا

این دو فضانورد قرار است در طی ماموریت خود، باتری‌های ایستگاه فضایی که در خارج از ایستگاه قرار دارد را ارتقا دهند.

سفرهای خارج از ایستگاه فضایی، معمولا چند ساعت به طول می‌انجامد و فضانوردان در طول آن عموما دیگر قسمت‌های تشکیلات فضایی را نیز کنترل و بازرسی می‌کنند.

اولین زن فضانوردی که توانست رکورد اولین پیاده روی فضایی فضانوردی بانوان را بشکند، Svetlana Savitskaya روسی بود که در سال 1984 ماموریت خود را به همراه دیگر فضانوردان انجام داد.

به روز رسانی:

انجام اولین پیاده روی فضانوردان زن ناسا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا