ایرانگوناگون

ایران مال : گزارش تصویری از بزرگترین مرکز تجاری ایران

ایران مال یا بازار بزرگ ایران بزرگترین پروژه تجاری ایران مدتی است فاز نخست خود را افتتاح کرده و حالا با راه‌اندازی فروشگاه هایپراستار  و سینماهای آن هفت سال پس از آغاز پروژه دسترسی برای شهروندان به این پروژه مهیا شده است.

حتی بدون نگاه به خبرها، احتمالا طی سالهای اخیر بسیاری از کسانی که از بزرگراه خرازی ( همت ) به سمت کرج رفته یا برگشته‌اند در نزدیکی منطقه ۲۲ و دریاچه چیتگر مجموعه بزرگ در حال ساخت ایران مال را دیده‌اند.

مجموعه‌ای که بسیاری می‌دانند متعلق به شرکت تات و بانک آینده و شخصی به نام علی انصاری است که پیش از این او را به عنوان صاحب بازار مبل یافت آباد و بازار موبایل ایران ( خیابان حافظ ) می‌شناسیم.

در روزهای جشنواره فیلم فجر شاهد راه‌اندازی سینماهای این مجموعه بودیم و از ۷ اسفند بزرگترین هایپراستار کشور در بازار بزرگ ایران راه‌اندازی شده است.

روز جمعه‌ای که گذشت سری به این بازار و هایپراستار آن زدیم. هرچند مشخص است هنوز با یک پروژه نیمه کاره مواجه‌ایم اما وسعت سازه و کیفیت کار انجام شده در چارچوب‌های ایران و حتی منطقه خیره کننده است.

فرصت برای انتقاد از این مجموعه و هزینه‌های انجام شده و بازگشت اقتصادی آن با توجه به شرایط اقتصادی ایران زیاد است ما فقط تلاش کردیم کنجکاوی خود را نسبت به بزرگترین پروژه ساختمانی ایران و احتمالا یکی از بزرگترین پروژه‌های فروشگاهی جهان دنبال کنیم.

 

ورودی‌های بازار بزرگ ایران متعددند و در حال حاضر بسیاری از آنها افتتاح نشده‌اند.

این مجموعه دارا چهار دسترسی از شمال بزرگراه خرازی ، از جنوب خیابان چهارباغ، از غرب ایران خودرو و از شرق بلوار طبیعت است.

اما وقتی از ورودی خرازی مستقیما به پارکینگ مجموعه هدایت می‌شوید در می‌یابید تونل‌ها و پل‌های تودرتوی زیادی برای ارتباط این مجموعه به بزرگره‌های اطراف وجود دارد.

همچنین از روی طرح لوگو بر بدنه این تونلها مشخص است که توسط خود مجموعه ایران مال ساخته شده‌اند و واقعیت این است که تفاوت کیفیت ساخت آنها – در مقایسه با تونلهای شهری تهران – واضح است.

عظمت مجموعه از همان پارکینگ آن مشخص است. بیش از ۱۴ هزار فضای پارک در آن وجود دارد.

برای مقایسه خوب است بدانید تعداد فضای پارکینگ این مجموعه به اندازه دوبی مال است.

ایران مال البته دارای سیستم تاکسی اختصاصی و همچنین دسترسی به مترو ( خط ۵ ) هم هست.

سرانجام اینکه این مجموعه دارای یک مرکز نمایشگاهی در ۴ طبقه هم هست.

در حال حاضر بخش کوچکی از این مجموعه افتتاح شده اما قرار است به تدریج تکمیل شود.

 

گزارش تصویری ایران مال – بازار بزرگ ایران

هنوز بسیاری از فروشگاه در بازار بزرگ ایران – ایران مال – افتتاح نشده‌اند و روی آنها با تصویرهای بزرگ از خود بازار پوشانده شده است. ۷۰۰ واحد تجاری در ۳۰۰ هزار متر مربع ظرفیت فروشگاهی این مجموعه است

 

ایران مال بازار بزرگ ایران
راهروهای پهن و دراز در بازار بزرگ ایران

 

پارکینگ ایران مال یکی از عظیم‌ترین پارکینگهای ایران است . ظرفیت کلی آن ۱۴ هزار پارکینگ است که برابر با تعداد پارکینگهای دوبی مال است

 

هایپراستار بازار بزرگ ایران از هفتم اسفند ۱۳۹۷ افتتاح شده که بزرگترین هایپراستار ایران است. مساحت این هایپر ۱۸۵۰۰ متر است در حال حاضر ۶۵۰۰ پارکینگ برای آن وجود دارد.
هایپراستار بازار بزرگ ایران از هفتم اسفند ۱۳۹۷ افتتاح شده که بزرگترین هایپراستار ایران است. مساحت این هایپر ۱۸۵۰۰ متر است در حال حاضر ۶۵۰۰ پارکینگ برای آن وجود دارد.

 

باغ دیدار . بازار بزرگ ایران
باغ دیدار . بازار بزرگ ایران

 

باغ دیدار با یک آب نما و سقف بلند
باغ دیدار با یک آب نما و سقف بلند و درختهای پالم کالیفرنیا. چندین رستوان و کافه در این جا قرار گرفته است

 

بازار سنتی بازار بزرگ ایران ایران مال
بازار سنتی بازار بزرگ ایران الهام گرفته از بازارهای تبریز، اصفهان ، شیراز ، قزوین و کاشان / این بازار شامل فروشگاه‌های بزرگ ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متری است قرار است صنایع دستی بخش قابل توجهی از فروش این بازار را در بربگیرد و جالب است بدانید فقط ۴۷– شاخه لوستر سقفی دست ساز در آن به کار رفته  است.

 

بازار سنتی ایران مال

تالار آینه بازار بزرگ ایران ایران مال
تالار آینه الگوبرداری شده از تالار آینه مجلس شورای ملی است. بیش از ۳۸ میلیون قطعه آینه رادر خود جای داده است. یک فرش نفیس از هنرمندان نیشابوری به مساحت ۱۲۶ متر در آن قرار دارد

 

فروشگاه فرش نفیس در بازار قدیمی ایران مال
فروشگاه فرش نفیس در بازار قدیمی ایران مال

 

فروشگاه مبلهای نفیس در بازار بزرگ ایران ایران مال
فروشگاه مبلهای نفیس در بازار بزرگ ایران

 

عکسهای بزرگ چاپ شده که با پهپاد گرفته شده و در جای جای بازار نصب شده عظمت بازار را به رخ بازدیدکنندگان میکشد

 

امکانات دیگر بازار بزرگ ایران ، ایران مال

بازار بزرگ ایران بخشهای بزرگ و جذاب دیگری هم دارد از جمله باغ ایرانی که قلب آن است این باغ با الهام از باغ شازده ماهان کرما طراحی شده است.

باغ ایرانی ایران مال

این باغ ۲ ورودی با نمای شیشه‌ای دارد که محوطه شمالی ایران‌مال را به دریاچه و آبنمای موزیکال در ضلع جنوب متصل می‌نماید و وجود طیف گوناگونی از گیاهان و جریان آبی که بی‌وقفه در راستای شمالی-جنوبی باغ جاریست، فضای مطبوع و مطلوبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

این بازار همچنین شامل ۴ مجموعه فودکورت و حدود ۲۰۰ رستوران و کافی شاپ است که در سراسر این مجموعه توزیع شده‌اند.

در حال حاضر بسیاری از آنها افتتاح نشده‌اند و برای همین اگر برای گردش قصد رفتن به این مجموعه را داشته باشید به خصوص در روزهای شلوغ احتمالا این کمبود رستوران را در نظر داشته باشید.

این مجموعه همچنین دارای یک موزه ، ده گالری هم هست.

دریاچه و آبنمای موزیکال بازار بزرگ ایران مساحتی حدود ۱۱۲۰۰ متر مربع دارد که قدرت ایجاد جریان آب تا ارتفاع ۱۵ متری دارد.

هتل ایران‌مال با مساحت کل حدود ۱۲۳.۰۰۰ مترمربع و ۳۵۹ اتاق در مجموع ۱۸ طبقه است. اتاق جلسات، آمفی تئاتر و سالن ضیافت مجموعه هتل، ۲ استخر برای بانوان و آقایان به صورت مجزا و ۲ رستوران ایتالیایی و آرژانتینی برای رفاه گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. ۲ رستوران شرقی و ایرانی نیز در این هتل ۵ ستاره تعبیه شده است.
هتل ایران‌مال با مساحت کل حدود ۱۲۳.۰۰۰ مترمربع و ۳۵۹ اتاق در مجموع ۱۸ طبقه است. اتاق جلسات، آمفی تئاتر و سالن ضیافت مجموعه هتل، ۲ استخر برای بانوان و آقایان به صورت مجزا و ۲ رستوران ایتالیایی و آرژانتینی برای رفاه گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. ۲ رستوران شرقی و ایرانی نیز در این هتل ۵ ستاره تعبیه شده است.

 

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. ایران مال، بوی گندش خیلی بیشتر از زرق و برقش، عیانه. اما با اینحال چند سال باید بگذره تا اونا که میگن “بلاخره ما هم مثل دوبی شدیم” این عبارت ساده رو درک کنن!

  2. وقتی ورود برند های جهانی ممنوعه هدف از ساختن این مال چیه!! که اقتصاد چین رو تقویت کنیم ؟؟

  3. سلام به مبارکی ومیمنت من سینا جوادی هستم فوق دیپلم نقشه کشی معمار دارم قد ۱۹۰ اشنایی به کامپیوتر اماده خدمت هستم

  4. من جدیدا اونجا رو دیدم بسیار لذت بردم یک کار بسیار زیبا و جدید و در شان مردم ایرانی واقعا احساس غرور کردم که در کشور من چنین مجموعه ای ساخته شده چرا ما باید همش بریم کشور دیگه و حسرت بخوریم واقعا دست کسی رو که برای ساختن تلاش کردن درد نکنه درود بر ایرانی باشرف و غیرت

  5. درزمان ساخت مجتمع من باتریلی18چرخ بونکرسیمان ازکارخانه می بردم در24ساعت 30تاتریلی بایدتخلیه میشدچقدرامکانات ونیروکارگرودیگرچیزهابانظم بود.

  6. از مطالعه این مطلب لذت بردم. تشکر از عکس های خوبتون. با توجه به تخصص بنده یعنی معماری، پیشنهاد می کنم نگاهی به بررسی معماری این مجتمع عظیم هم داشته باشید:
    http://archline.ir/?p=83786

  7. خیلی خیلی عالی هستش میشه با اقای انصا ر ی صحبت بکنیم برای یه کاری توی شمال متشکر

    1. به شما چه ارتباطی داره
      بذاره تو بانک خوبه ؟
      ببره از کشور خوبه ؟
      چرا فقط دلت میخواد غر بزنی ؟….

      خدا بیشتر بهش بده

      1. توی کدوم بانک! خودش بانک داره (آینده). با ایران مال کلی تخلفات مالی دیگه اش رو ماست مالی کرد. صاحب ایران مال از خریت افرادی مثل تو خوب بلدن استفاده کنن. هیچوقت هم پولشون رو از ایران نمیبرن چون اینجا خوب میتونن یه ریال رو بکنن 1 میلیون تومن!

    2. بازم شروع شد این پولا از کجا اومد به تو چه که از کجا اومده مهم اینه که آقای انصاری داره ایران رو صاحب بزرگترین فروشگاه خاورمیانه میکنه

      1. بعضی ها تو خرج کردن استادن اگر میلیارد هم بهش بدی یک شبه خرج میکنه و به باد می ده
        بعضی ها تو پول سازی استادن اگر یک ریال داشته باشن در عرض یک روز چند برابر میشه و این مقدار رو بتدریج تبدیل به سرمایه کلان میکنند
        امثال آقای انصاری قابل تقدیرند چون با تولید سرمایه یکی از بهترین کار آفرینان است که حداقل هزاران نفر را از بیکاری نجات داده ومن بنوبه خودم از ایشان وسایر کار افرینها تشکر میکنم.
        قضاوت اینکه ایشان از کجا آوردهاند با امثال ما نیست وظیفه دستگاههای نظارتی است که اگر اجازه بدهیم هر کس به وظایفش عمل کند روزهای بهتری خواهیم داشت

      2. انسان شریفی است می تونست این پول ها را از ایران خارج‌ کنه ولی خدا شکر چقدر اشتغال بوجود آورده خدا برکت بده اگر خدا خواست با تلاش زیاد بما بده انشاءالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا