سامسونگ

دوربین گلکسی اس 10 پلاس بهتر از آیفون است

DxOMark می‌گوید دوربین گلکسی اس 10 مشابه پرچمداران هواوی است

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از زمان معرفی رسمی سری جدید گلکسی سامسونگ نمی‌گذرد، اما دوربین مدل گلکسی اس 10 پلاس از همین حالا با بازخوردهای مثبتی روبرو بوده است.

گلکسی اس 10 پلاس ، یکی از 5 گوشی جدید معرفی شده سامسونگ، همین هفته عرضه شد.

این دستگاه به همراه گوشی جدید هواوی، به عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند مخصوص عکاسی معرفی شده‌اند.

آزمایشگاه DxOMark در فرانسه قرار دارد.

این لابراتوار سابقه‌‌ای10 ساله در زمینه آزمایش و تست دوربین دستگاه‌های دیجیتال دارد.

مهندسین این آزمایشگاه در شرایط مختلف نوری، بیش از 1500 تصویر و 2 ساعت ویدیو با دستگاه‌های ارائه شده ضبط می‌کنند.

DxOMark از تنظیمات پیش‌فرض دوربین‌ها برای انجام آزمایش استفاده کرده و معایب و نقاط قوت دوربین‌ها را معرفی می‌کند.

امتیاز دوربین گلکسی S10+ بالاست

گلکسی +S10، سه دوربین در پشت خود دارد و  در آزمون DxOMark، امتیاز 109 را از آن خود کرده است.

امتیازی که دقیقا مشابه دوربین گوش‌های هواوی  Mate 20 Pro و P20 Pro است.

دوربین گوشی  Xiaomi Mi 9، امتیاز 107 را دریافت کرده و آیفون جدید iPhone XS Max نیز امتیاز 105 گرفته است.

امتیاز DXOMARK برای دوربین گلکسی اس 10 پلاس

آیفون، دستگاهی است که زمانی بهترین دوربین را در بین گوشی‌های هوشمند داشت.

ولی حالا رقبای اپل توانسته‌اند با ارائه قابلیت‌های مختلف و کیفیت بالاتر تصویر، گوی سبقت را از این شرکت بربایند.

گوشی گلکسی اس 10 پلاس ، به خصوص در قابلیت‌های وضوح تصویر، رنگ و شبیه سازی بوکه امتیاز بالایی گرفته است.

مدل کوچک‌تر سری جدید گلکسی که S10 نام دارد نیز از سیستم دوربینی مشابه برادر بزرگ خود- +S10- برخوردار است.

لابراتوار DxOMark در گزارش خود عنوان می‌کند:« Galaxy S10+  بهترین دوربین را در بین دیگر محصولات سامسونگ داراست. این محصول بدون شک یکی از برگزیده‌ترین گوشی‌های هوشمند 2019 محسوب می‌شود.»

. قیمت گوشی گلکسی اس 10 پلاس  از 999 دلار شروع می‌شود.

مرتبط: قیمت گلکسی اس 10 در ایران 

اپل نیز قرار است آیفون‌های جدید خود را در پاییز سال آینده معرفی کند. بر اساس گزارش‌ها، حداقل یکی از مدل‌های آینده آیفون، مجهز به سیستم 3 دوربینه در پشت دستگاه خواهند بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من گوشی اس ۱۰ دارم و دوربین پشت دستگاه دقیقا مشابه با مدل پلاس، و فقط دوربین عمق سنج به دوربین سلفی مدل پلاس اضافه شده و در مدل پلاس دوربین سلفی دوتا لنز داره که فقط کاربردش برای افکت بوکه هست که تصویر پس زمینه مات میشه و با اون لنز عمق سنج تنظیم میزان مات بودن تصویر پس زمینه امکان پذیره، ولی در مدل اس ۱۰ هم افکت بوکه در دوربین سلفی وجود داره و فقط میزان مات بودن پس زمینه قابل تغییر نیست و ثابت هست، ولی میزان مات بودن کافیه و استاندارده و چون از پردازنده ی هوش مصنوعی مجزا هم استفاده میکنه افکت بوکه در اس ۱۰ خیلی عالیه، بخاطر همین من اس ۱۰ رو انتخاب کردم چون دوربین سلفی داخل صفحه هست و دوتا دوربین داخل صفحه نمایش برای من جالب نیست، اونم فقط برای اون کاربرد که در بالا گفتم، چون خودم یکی از منتقدان ناچ بودم و زائده ی بزرگ تو صفحه نمایش رو اصلا دوست ندارم، ولی مدل اس ۱۰ واقعا عالی دراومده و قسمت خیلی کوچیکی از صفحه برای دوربین سلفی استفاده شده با ظرافت خاصی که جلوه ی زیبا و متفاوتی داره و با یکسری برنامه هم میشه اندیکاتور باتری و یا هشدار اعلان ها رو دور اون حفره خیلی کوچک انداخت و با افکت خیلی زیبایی دور حفره ی گرد دوربین سلفی روشن و خاموش میشه، اس ۱۰ تراکم پیکسل بالاتری داره، در هر اینچ حدود ۳۰ پیکسل بیشتر و در کل حدودا ۱۸۰ پیکسل بیشتر و این کیفیت بالای صفحه نمایش و شارپ بودن زیاد متون و تصاویر برای من خیلی مهمه، چون با گوشی زیاد بازی میکنم و فیلم میبینم و وبگردی میکنم. در صفحه نمایش های امولد پیکسل ها نور تولید میکنن وقتی تراکم بیشتر باشه تصویر خیلی شارپ میشه و تفکیک سایه و روشن در بازی خیلی بهتره و مثلا منبع نور در بازی مثل لامپ و یا خورشید خیلی طبیعی جلوه میکنه، جوری نور به چشم آدم میخوره که انگار داری به لامپ و یا خورشید واقعی نگاه میکنی، و این باعث میشه کاربر خیلی زیاد غرق در محتوا میشه، من قبلش اس ۹ پلاس داشتم و وقتی اس ۱۰ گرفتم متوجه شدم که ۱ دهم اینچ صفحه نمایش کوچکتر و تراکم پیکسلی بالاتر چقدر تاثیر داره، چون بازی پابجی رو روی اس ۹ پلاس زیاد بازی کرده بودم و چشمم به صفحه نمایش اون عادت کرده بود و زمانی که با اس ۱۰ بازی کردم کاملا متوجه تاثیر تراکم پیکسلی بالاتر شدم و واقعا خیلی لذت بخشه، تفاوت اندازه ی اس ۱۰ با مدل پلاس فقط ۳ دهم اینچ هست. در یوتوب هم کلی ویدئو هست که گفته شده چرا اس ۱۰ از مدل پلاس بهتره، دلایل دیگه ای هم هست، اینو گفتم که هرکس خواست یکی از مدل های اس ۱۰ رو بگیره و مثل من این چیزایی که گفتم براش مهمه بتونه اون گوشی مورد علاقش رو راحت تر انتخاب کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا