گوناگون

سرقت اطلاعات 14.8 میلیون کاربر وبسایت 500px

وبسایت 500px که در زمینه اشتراک‌گذاری تصاویر فعالیت می‌کند، به تازگی اعلام کرد در جریان نفوذ امنیتی جولای 2018 به این وبسایت توسط هکرها، اطلاعات بیش از 14.8 میلیون نفر از کاربران به سرقت رفته است.

این وبسایت اعلام کرده در حال حاضر به دنبال باخبرسازی کاربران برای تغییر اطلاعات ورود به اکانت‌هایشان است.

در متن این نوتیفیکیشن که توسط وبسایت برای کاربران ارسال می‌شود آمده که تیم مهندسی وبسایت 500px در تاریخ 8 فوریه یک ایراد امنیتی احتمالی را کشف کردند و زمانی که تحقیقات بیشتری روی آن انجام دادند متوجه شدند شخصی در تاریخ 5 جولای 2018 از طریق این حفره وارد لایه‌های امنیتی وبسایت شده است.

مرتبط: چگونه زندگی دیجیتال خود را امن کنیم؟

طبق گفته این شرکت اطلاعات سرقت شده توسط هکرها شامل نام کاربری، پسوورد، آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت و اطلاعات مکانی شخص می‌شود.

البته 500px گفته هیچ نشانه‌ای از ورود غیرقانونی هکرها به اکانت کاربران دیده نشده و اینکه اطلاعاتی همچون شماره کارت اعتباری و پسوورد آنها بر روی سرورهای این وبسایت وجود نداشته و از این حیث خطری کاربران را تهدید نمی‌کند.

وبسایت 500px گفته از زمان کشف این آسیب‌ پذیری موفق شده آن را برطرف کند و اینکه تنها کاربرانی که قبل از تاریخ 5 جولای عضو این پلتفرم شده بودند تحت تاثیر این حملات قرار گرفته‌اند.

ظاهرا شرکت در حال ارسال نوتیفیکیشن برای کاربران قربانی این حمله است و اداره پلیس و شرکت‌های امنیتی نیز در حال تحقیق درباره این حمله هستند.

مرتبط:

سرقت اطلاعات 150 میلیون مشتری آندرآرمور 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا