اپل

ضعف طراحی در صفحه‌نمایش مک‌بوک پرو

قطع شدن تصویر بعد از بازکردن درب لپ‌تاپ

مک بوک پرو اپل از زمان اضافه شدن تاچ بار با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. اشکال در طراحی کیبورد این دستگاه‌ تقریبا همه کاربران مک بوک پرو را درگیر کرده است.

کیبوردهای پر حاشیه‌ای که با نام پروانه‌ای معرفی بسیاری از کاربران را اذیت کرد. مشکل این کیبوردها برای هر کاربر متفاوت بود. به این ترتیب که با زدن یک دکمه آن کاراکتر چند بار تایپ می‌شد و یا برای تایپ یک کاراکتر باید دکمه آن را چند بار بزنید.

مطلب مرتبط: کیبورد جدید مک‌بوک کار دست اپل داد!

البته اپل بعدا این مشکل را پذیرفت، اما این بار مشکل از کیبورد نیست! اینبار مشکل جدی‌تر است.

مشکل صفحه‌نمایش مک‌بوک پرو

مشکل صفحه نمایش مک بوک پرو

اگر از مک بوک پرو جدید خود بیشتر از یک سال است که استفاده می‌کنید احتمالا گاهی پیش آمده باشد که زمان باز کردن درب مک بوک در زاویه خاصی تصویر آن قطع شود. این ضعف طراحی در صفحه نمایش مک بوک پرو دلیل ساده‌ای دارد. اپل به‌جای استفاده از کابل‌های معمول از یک کابل رشته‌ای استفاده کرده است. این کابل‌ها بر اثر باز و بسته کردن درب مک بوک تحت فشار هستند و با مرور زمان خراب می‌شوند. زمانی که بر اثر باز و بسته شدن زیاد روی این کابل‌ها بریدگی ایجاد شود آن وقت ابتدا در زاویه خاصی تصویر قطع می‌شود و یا مانند تصویر بالا سایه‌دار می‌شود و پس از مدتی، زمانی که درب مک بوک را باز می‌کنید، تصویر آن سیاه است و درواقع صفحه‌نمایش روشن نمی‌شود.

ضعف صفحه نمایش مک بوک پرو

راه حل مشکل صفحه‌نمایش

این اتفاق ممکن است برای سایر لپ‌تاپ‌هایی هم که از کابل رشته‌ای استفاده می‌کنند بیافتد. درواقع تا اینجای کار مشکل خیلی جدی نیست. این کابل در سایر برند قیمتی حدود ۷ دلار دارد و تعویض آن کار خیلی سختی نیست.

اما اپل

زمانی که کار به اپل می‌رسد دیگر اوضاع ساده نیست. وب‌سایت معتبر iFixit این مشکل را با دقت بیشتری بررسی کرده است. اپل طی یک اقدام عجیب و بر خلاف سایر سازندگان لپ‌تاپ این کابل را از سمت صفحه‌نمایش قابل جدا شدن طراحی نکرده است. اپل این کابل را داخل صفحه‌نمایش مک بوک پرو قرار داده است. همین امر باعث شده تا کاربران به‌جای تعویض کابل با قیمت ۷ دلار مجبور هستند کل صفحه‌نمایش را تعویض کنند که برای آنها حدود ۷۰۰ دلار آب می‌خورد.

واکنش اپل به شکایت کاربران

کاربران اپل پس از فهمیدن این موضوع به شدت عصبانی شده‌اند. یکی از مهمترین دلایل عصبانیت آنها هم این است که این اتفاق بر اثر مرور زمان می‌افتد. یعنی بعد از اینکه گارانتی دستگاه تمام شد! آنها هم که نمی‌خواهند ۷۰۰ دلار را بابت ضعف طراحی به اپل پرداخت کنند به صفحه رسمی وب‌سایت اپل رفتند و در قسمت نظرها این مشکلات را مطرح کردند.

اما اپل به هیچ کس اجازه نمی‌دهد نظر منفی منتشر کند. حتی شما هم می‌توانید این موضوع را امتحان کنید. اگر مشکل خود را با مک بوک کامنت بگذارید حتما اپل جلوی انتشار آن را می‌گیرد، این موضوع برای تکنسین iFixit هم اتفاق افتاده است. البته این چیز جدیدی از اپل نیست. این شرکت برای اینکه احتمال می‌دهد در کانال یوتیوب زیر ویدئوهای محصولاتش نظر منفی نوشته شود اجازه نظر دادن را در همه ویدئوهای خود بسته است.

با همه اینها ما فقط امیدواریم که اپل برای کاربرانی که مک بوک پرو جدید خریداری کرده‌اند زمان گارانتی را افزایش دهد و این مشکل را با هزینه کمتر برطرف کند تا کاربران بیشتر از این از خرید خود پشیمان نشوند.

در ادامه می‌توانید ویدئو یکی از متخصصان iFixit را ببینید.

.

از طريق
ifixit

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا