ایران

فیلترینگ اینستاگرام، ادعای نماینده مجلس و پاسخ جهرمی

تنها ساعاتی پس از آنکه یک نماینده اصولگرای مجلس گفت که وزیر ارتباطات قصد فیلترکردن اینستاگرام را دارد جهرمی گفت : هیچ امر حاکمیتی برای بستن اینستاگرام به دولت  ابلاغ نشده است.
حاشیه‌های فیلترینگ اینستاگرام طی روزهای اخیر باعث اظهار نظرهای مختلفی در بین مردم ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات  بدون تکذیب صریح این موضوع در توییتر گفته است : نظر کی نهاد نظر حاکمیت نیست.

او همچنین گفته است: هیچ امر حاکمیتی بر انسداد شبکه اجتماعی اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در مجلس به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه‌های فارسی تلگرام را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم؛ نمی دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده‌اند.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر ارتباطات نقل کرده که گفته به زودی اینستاگرام را فیلتر می کنیم و رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.

وی در گفتگویی با خانه ملت اظهار داشت: «آذری جهرمی به من گفت اینستاگرام را به زودی فیلتر می‌کنیم. فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفت به زودی انجامش می‌دهم.»

قدوسی درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون عنوان کرد:« حسن روحانی اجازه این کار را نمی‌دهد و رئیس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.»

وی همچنین درخصوص سخنان آذری جهرمی مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات نقشی در نسخه‌های فارسی تلگرام ندارد، نیز گفته است: «اگر این فرد چنین اظهاراتی کند، از الفبای حاکمیت مطلع نیست و خودش را به عنوان وزیر زیر سوال می‌برد و اختیاراتش را نفی می‌کند. تمام موضوعات اجتماعی و حتی به نحوی مسائل فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی، به خصوص در عرصه منافع عمومی جنبه‌های حاکمیتی پیدا می‌کند و هیچکس نمی‌تواند بگوید فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و هاتگرام خارج از حاکمیت و متعلق به بخش خصوصی است و ما به آن کاری نداریم.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای تاکید کرد: « کسانی‌که اکنون در هاتگرام و طلاگرام مدیریت می‌کنند، در چارچوب وزارت ارتباطات کار می‌کنند و همگی جزء دولت و حاکمیت هستند.»

مرتبط: جهرمی میگوید پاسخگوی فیلترینگ اینستاگرام نیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا