مایکروسافت

منسوخ شدن ویندوز 10 موبایل

منسوخ شدن ویندوز 10 موبایل آخرین چیزی است که از مایکروسافت انتظار داشتیم.

اما سیستم عامل ویندوز 10 موبایل آخرین پچ‌های به روز رسانی و امنیتی خود را دهم دسامبر سال جاری عرضه کرد و از آن به بعد این شرکت از حوزه پلت فرم گوشی‌های هوشمند خود به طور کامل دست خواهد کشید.

آخرین نسخه به روز رسانی مهم برای این پلت فرم، در اکتبر 2017 عرضه شد: نسخه 1709. از همین نسخه‌ به بعد، مایکروسافت توسعه قابلیت‌های پلت‌فرم اختصاصی خود را به طور کامل متوقف کرد و از آن به بعد تنها آپدیت‌های مربوط به امنیتی و رفع باگ‌ها را منتشر کرد. انتشار این پچ‌ها نیز دسامبر امسال متوقف خواهد شد.

البته برخی از سرویس‌های آنلاین قرار است بیشتر از تاریخ ارائه شده(حداکثر تا سه ماه بیشتر) به عرضه برخی از قابلیت‌های خود مانند بک‌آپ‌گیری تنظیمات دستگاه و برنامه‌ها ادامه دهند.

همچنین آپلود عکس‌ها و بازگرداندن دستگاه به وضعیت قبل بک‌آپ‌گیری، قرار است تا 12 ماه بعد از تاریخ اعلام شده نیز ارائه شوند.

مایکروسافت به کاربران خود پیشنهاد داده که سریع‌تربه روی یک دستگاه اندروید یا آی‌او‌اس سوییچ کرده و از طریق این پلت فرم‌ها به اپلیکیشن‌های  شرکت دسترسی پیدا کنند.

اگر بخواهیم بهترین گزینه برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را اعلام کنیم، قطعا اندروید اولین انتخاب خواهد بود زیرا سیستم این پلت‌فرم منعطف‌تر است و برنامه‌های تلفیقی به روی آن بهتر جواب می‌دهد. از طرف دیگر، آی‌او‌اس به عنوان یک پلت فرم ارائه دهنده پشتیبانی طولانی مدت و آپدیت‌های متعدد، گزینه بهتری خواهد بود.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا