علمی

دریافت دومین سیگنال مرموز فضایی

محققان علوم فضایی تا کنون موفق شده‌اند بیش از صدها سیگنال مرموز رادیویی و یا امواج رادیویی انفجاری دریافت کنند که منبع تمام آنها خارج از کهکشان ما گزارش شده است.

در تازه‌ترین اخبار، ظاهرا برای بار دوم امواج رادیویی کوتاهی به صورت انفجاری و تکرار شونده از خارج از کهکشان راه شیری دریافت شده که می‌تواند محققان را بیش از پیش به کشف اسرار فرازمینی کمک کند.

طبق ادعای محققان، این دومین باری است که امواج تکرار شونده انفجاری، دقیقا از نقطه دریافت شده قبلی، برای گیرنده‌های زمینی قابل شناسایی شده‌اند. این خبر، امروز در مقاله دو صفحه‌ای در نشریه Nature منتشر شد که برای بسیاری از محققان فضایی و دوست داران علوم کیهانی، خبر هیجان انگیزی محسوب می‌شود.

تلسکوپ CHIME در کانادا
تلسکوپ CHIME در کانادا

امواج رادیویی انفجاری که به FBR ها شناخته شده‌اند، تا کنون دو بار به فاصله چند سال از یک نقطه در فضا متساعد شده‌اند و حالا محققان بیشتر از گذشته به کشف منبع اصلی این امواج نزدیک‌تر شده‌اند.

به گفته محققان، دریافت امواج انفجاری کوتاه و سریع این چنین، واقعه چندان عجیبی نیست اما دریافت دوباره این پالس است که داستان را جذاب می‌کند.

سیگنال مرموز فضایی که دریافت شده، نام مخصوص خود را دارد و تا کنون انتشار آن از یک نقطه، که ظاهرا 1.5 میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد، 6 بار به صورت متوالی ضبط شده است.

محققان امیدوارند با دریافت‌های مکرر از این موج بتوانند به کشف یکی از بزرگ‌ترین اسرار کیهانی دست یابند، آیا ما در کائنات تنها نیستیم؟ آیا این امواج می تواند در توسط یک تمدن فوق پیشرفته ماورایی ارسال شده باشد؟

مرتبط : تصویر خارق‌العاده تلسکوپ هابل از کهکشان مثلثی

منبع
The Verge

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا