نمایشگاه 2020 CES

انتقال برق با فاصله چند متری

نگاهی به یکی از غرفه‌های جذاب نمایشگاه CES 2019

شارژرهای بی‌سیم چند سالی است که به زندگی روزمره ما اضافه شده‌اند. سامسونگ مدت‌هاست که موبایل‌های خود را با این قابلیت عرضه می‌کند و پیرو آن هم سایر شرکت‌های بزرگ سازنده موبایل این تکنولوژی را به موبایل‌های خود اضافه کرده‌اند. به این ترتیب کاربران تا حدی از شر سیم‌های شارژر راحت شده‌اند. حتی اپل که نسبت به تکنولوژی‌های جدید همیشه کند عمل می‌کند بالاخره سال گذشته این فناوری را به آیفون‌های ۸، ۸ پلاس و ۱۰ اضافه کرد.

شاید با پروسه شارژ بی‌سیم آشنایی کافی داشته باشید اما CES جای فناوری‌های جدید و شگفت‌آور است. در نمایشگاه CES 2019 هم این تکنولوژی به مرحله تازه‌ای رفته است. یک شرکت کوچک در غرفه خود تکنولوژی را نمایش داد که تحسین برانگیز است. دستگاه ساخت این شرکت می‌تواند برق تا فاصله چند متری انتقال دهد!

در دموی این شرکت می‌توانید ببینید که دستگاه فرستنده انرژی بالای میز و به سقف نصب شده است و موبایل کاربر روی میز قرار دارد. این دستگاه توسط یک فرستنده که به فرو سرخ (infrared) مجهز است، انرژی را ارسال می‌کند و با فاصله چند متری یک دریافت کننده قرار دارد که انرژی را می‌گیرد و به هر دستگاهی منتقل می‌کند.

به گفته سازنده این تکنولوژی، دستگاه آنها به نوعی برعکس سلول‌های خورشیدی عمل می‌کند. سلول‌های خورشیدی اشعه را به برق تبدیل می‌کنند و این دستگه برق را به اشعه تبدیل می‌کند و آن را با همان اشعه ارسال می‌کند. در ادامه می‌توانید گفت‌وگوی کوتاهی با مسئول این تکنولوژی را ببینید.

.

از طريق
YouTube

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا