تکنولوژی

چالش Bird Box و هراس نتفلیکس

در این فیلم یک بیماری مرموز کشنده از طریق چشم منتقل می‌شود

نتفلیکس هشدار داده که چالش  Bird Box که با الهام از فیلم Bird Box  ( جعبه پرنده ) در حال شیوع است خطرات زیادی می‌تواند ایجاد کند.
Bird Box یک فیلم ترسناک است که  این روزها توسط نتفلیکس در حال پخش است.

در این فیلم یک بیماری مرموز کشنده از طریق چشم منتقل می‌شود و شخصیت‌ها برای در امان ماندن از آن چشم‌بند می‌بندند.
مورگان آدامز یکی از مشهورترین ویدیوبلاگرهای یوتیوب اخیرا چالش 24 ساعت با چشم‌بند را انجام داد که باعث تشویق بسیاری برای پیوستن به این چالش شد.
اکانت رسمی نتفلیکس در این باره نوشت : « لطفا با دنبال کردن چالش Bird Box به خودتان صدمه نزنید. ما نمی‌دانیم این ماجرا از کجا شروع شده اما ضمن احترام به عشق، پسرها و دخترها اگر یک آرزو برای سال 2019 داشته باشند این است که کارشان به بیمارستان نکشد.»
ماجرا برای Bird Box دو جنبه دارد از یک طرف این موضوع نشان دهنده موفقیت فیلم جعبه پرنده  Bird Box و پخش شدن الگوهای رفتاری از آن در جامعه است و از طرف دیگر تبعات منفی آن هم ممکن است گریبانگیر آن شود.

 

رکورد تماشای Bird Box

نتفلیکس اخیرا علام کرده که طی چند روز نخست عرضه این فیلم روی این شبکه 4 میلیون اکانت آن را تماشا کرده‌اند.
این موضوع Bird Box را در صدر پربیننده‌ترین فیلم نتلفلیکس طی یک هفته اول عرضه قرار داده است.
واقعیت اما این است که چالش‌های اینترنتی چیزی نیست که یک شخص یا یک شرکت بتواند جلوی آن را بگیرد. بخشی از این چالش‌ها از یک فیلم و برخی حتی از یک موسیقی الهام می‌پذیرند.
در بعضی موارد این چالش‌ها خطرات زیادی برای اجرا کنندگان آن ایجاد می‌کنند. مانند خطراتی که در جریان فراگیر شدن چالش سال گذشته موسیقی In My Feeling پیش آمد و مردم در هنگام خواندن این آهنگ با الگو گرفتن از کلیپ از خودروی در حال حرکت بیرون می‌پریدند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا