رویدادهای خارجینمایشگاه 2020 CES

پیش‌بینی‌ها از محصولات نمایشگاه CES 2019

بزرگترین رویداد تکنولوژی جهان هفته آینده در لاس‌وگاس برگزار می‌شود

از نمایشگاه CES 2019 چه چیزی را می‌توان پیش بینی کرد؟

هنوز چیزی از تعطیلات سال نو میلادی و استراحت کمپانی‌های بزرگ در این دوره نگذشته که کم‌کم باید خودمان را برای بزگترین رخداد محصولات الکترونیک سال یعنی نمایشگاه CES 2019 آماده کنیم.

طبق روال هر سال، در رخداد CES تکنولوژی‌هایی که قرار است در سال جدید شاهد آنها باشیم معرفی خواهند شد.

نمایشگاه CES برای بسیاری از کمپانی‌ها بزرگترین رخداد سال و در اصل یک سکوی پرتاب تلقی می‌شود. این نمایشگاه ظرفیت معرفی محصولات جدید کمپانی‌های بزرگ و کوچک، از سامسونگ گرفته تا استارت‌آپ‌های کوچک دنیا را دارد.

تنها حدود یک هفته تا آغاز به‌کار رسمی این نمایشگاه باقی مانده و قصد داریم در این گزارش به ترندهایی که قرار است در این رخداد پا به عرصه تکنولوزی بگذارند نگاهی بیاندازیم و انتظارات از نمایشگاه CES امسال را مورد بررسی قرار دهیم.

5G فراتر از موبایل

CES 2019

از چند وقت پیش بزرگترین سرویس‌دهندگان مخابراتی آمریکا این قول را داده‌اند که اینترنت نسل پنجم (5G) را در سال 2019 عرضه کنند بنابراین انتظار می‌رود تولیدکنندگان سخت‌افزار امسال با قدرت و نوآوری‌های بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

باید انتظار داشت از تولیدکنندگان قطعات در این بخش علی‌الخصوص اینتل، در نمایشگاه امسال اخبار زیادی منتشر شود.

اوایل ماه گذشته شرکت کوالکام هم بخش‌هایی از محصولات جدید سال 2019 خود را در رخداد اختصاصی این شرکت معرفی کرد اما بدون شک در رخداد CES هفته آینده این شرکت محصولات تخصصی را در بخش 5G معرفی خواهد کرد.

روش‌های جدید برای استفاده از نسل جدید اینترنت در جهت پیشرفت تکنولوژی اینترنت اشیاء، خودروهای بدون راننده و دیگر دیوایس‌های فراتر از اسمارت‌فون، بخش‌هایی هستند که انتظار می‌رود شرکت کوالکام در رخداد امسال به آنها بپردازد.

در حقیقت، گمان می‌رود امسال شاهد «اینترنت نسل 5 فراتر از اسمارت‌فون‌ها» باشیم. سرویس دهندگان بزرگ از جمله AT&T، ورایزن، T-Mobile و اسپرینت هم قصد دارند در رخداد CES نشان دهند که چگونه اینترنت با سرعت بالاتر می‌تواند بیش از پیش ما را به به یکدیگر متصل کند. نسل جدید اینترنت قرار است علاوه بر اسمارت‌فون‌ها، در محصولات مختلف شرکت‌ها، گجت‌های پوشیدنی نظارت بر سلامت و دیوایس‌های هوشمند خانگی به‌کار گرفته شود.

 CES 2019 ، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

نمایشگاه CES 2019

در بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هم باید منتظر سورپرایزهای بزرگی باشیم. احتمالا در نمایشگاه CES 2019 از هدست‌های ارزان‌تر و منحصر به فردی از جمله Oculus Go رونمایی خواهد شد. البته اکثر شرکت‌ها بیشتر به دنبال معرفی توانایی‌های جدید واقعیت افزوده در کوتاه مدت هستند.

اما واقعیت افزوده در دو بخش مجزا دنبال می‌شود. از یک طرف برنامه‌نویسان به دنبال بهبود کیفیت و کارایی دیوایس‌ها از جمله اسمارت‌فون و تبلت‌ها هستند و از طرف دیگر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده هدست تمرکزشان را روی بهبود و ارتقاء فضای پیرامونی در محصولات مجهز به واقعیت افزوده قرار داده‌اند. بنابراین باید انتظار داشت در نمایشگاه امسال در هر دو بخش شاهد پیشرفت‌های قابل توجه و معرفی محصولات و راهکارهای جدیدی باشیم. احتمالا در این نمایشگاه خواهیم دید که دیگر برای استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده به پوشیدن‌ هدست‌‌ و در کل قرار دادن چیزی بر روی سر نیازی نخواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم استارت‌آپ‌ها در این بخش چه محصولاتی را ارائه می‌دهند.

خودرو و CES 2019

نمایشگاه CES 2019

همانطور که در بالا هم ذکر شد، در چند سال اخیر خودروهای هوشمند و حمل و نقل بخش مهمی از نمایشگاه CES را به خودشان اختصاص داده‌اند. امروزه محصولات مرتبط با خودرو در نمایشگاه CES در یک سالن کاملا مجزا برگزار شده و همچنین سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های متعددی در این بخش برگزار می‌گردد چراکه امروزه کمپانی‌ها بیش از هر زمانی به استفاده تکنولوژی‌های جدید در خودروهایشان تمایل دارند.

رانندگی با خودروی جدید ب‌ام‌و با استفاده از واقعیت مجازی

تا کنون چند ترند چشمگیر کارشان را قبل از آغاز نمایشگاه آغاز کرده‌اند. همانند سال‌های گذشته باید انتظار داشت امسال هم شاهد نوآوری‌های جدید در بخش خودروهای الکتریکی و تکنولوژی خودروهای بدون راننده باشیم. احتمال می‌ورد واقعیت افزوده امسال نقش کلیدی را در خودروهای به‌روز کمپانی‌های بزرگ ایفا کند و همچنین باید انتظار معرفی محصولات حمل و نقلی کوچکتر از جمله روبات‌های دلیوری را نیز داشت.

خانه هوشمند در CES 2019

خانه هوشمند را باید مهمترین و پرطرفدارترین بخش در نمایشگاه سال گذشته CES بدانیم. احتمالا اینترنت 5G نقش جزئی در محصولات هوشمند خانگی ایفا خواهند کرد اما محصولات هوشمند متصل خانگی سر و صدای زیادی به پا خواهند کرد.  این محصولات هوشمند قرار است در هر جای خانه به‌کار گرفته شوند. از زنگ درب منزل گرفته تا دوربین‌ها و مایکروویو و ساعت دیواری همگی هوشمند و متصل خواهند شد. در کل در رخداد CES 2019 شاهد منازل تمام هوشمند خواهیم بود.

موبایل های هوشمند 

با اینکه موبایل‌ها بخش اعظمی از دنیای تکنولوژی را در بر می‌گیرند اما نباید انتظار داشت در جریان نمایشگاه 2019 CES امسال محصولات بزرگی از طرف شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موبایل معرفی شود چراکه کمپانی‌ها اکثرا ترجیح می‌دهند محصولات جدیدشان را طی رخداد‌های انحصاری معرفی کنند و یا اینکه حضور پررنگ‌تری در کنگره جهانی موبایل که ماه آینده برگزار می‌شود داشته باشند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت در رخداد CES 2019 اپل و سامسونگ گوشی‌های جدیدی معرفی کنند.

با این اوصاف، انتظار می‌رود در این رخداد گوشی‌های مجهز به اینترنت 5G متعددی پرده برداری شوند. با اینکه نمی‌توان ادعا کرد در CES 2019 شاهد ظهور گوشی‌های تاشو خواهیم بود اما احتمال می‌رود بالاخره نسخه نهایی گوشی تاشو شرکت Royole را مشاهده کنیم. ضمنا گمان می‌رود در این مراسم کانسپت‌های جدیدی در بخش نمایشگرهای تاشو توسط استارت‌آپ‌ها معرفی شوند.

تلویزیون‌ها در CES 2019

سال جدید، K جدید.  امسال احتمالا شاهد اخبار متعددی پیرامون نمایشگرهای 8K خواهیم بود. البته که این نمایشگر در مقایسه با نمایشگرهای 4K از رزولوشن بالاتری برخوردار خواهد بود اما این را هم باید در نظر داشت که قیمت آن خیلی بالاتر از نمایشگرهای 4K فعلی باشد.

در چند سال اخیر کمپانی‌های بزرگ کانسپت‌های متعددی راجع به نمایشگرهای 8K منتشر کرده‌‌اند و به‌ نظر می‌رسد CES 2019 محل رونمایی از اولین نسل از این نمایشگرها در دنیای واقعی خواهد بود. البته محتوای 8K مسئله‌ای است که هنوز از تولید آن در سال جاری مطمئن نیستیم.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا