ایران

ماجرای تغییر مدیران پیام رسان سروش

مدیرعامل جدید سروش می‌گوید می‌خواهد 100 میلیون کاربر جذب کند

مدیرعامل پیام رسان سروش در یک مصاحبه می‌گوید قصد دارد بین 2 تا 3 سال آینده 100 میلیون کاربر جذب کند.

مدیر پیام رسان سروش البته معتقد است نمی‌خواهد یک شبه به این تعداد کاربر برسد.

مرتضی رحیمی می‌گویدک  این‌که پیام‌رسانی مانند سروش توانست با اختلال حداقلی در روزهای بعد از فیلترینگ، بالا بماند و سرویس ارائه کند، بهترین دفاع از ظرفیت فنی تیم‌های ایرانی و بهترین پاسخ برای هجمه‌هایی بود که به ما می‌شد.

وی همچنین گفت :‌در هر صورت این درست نیست که بگوییم پیام‌رسان‌های داخلی و به طور خاص پیام‌رسان ما، رشد مناسبی نداشته‌اند.

مدیر پیام رسان سروش همچنین گفت : مساله‌ی پیام‌رسان‌های بومی در کشور ما، به شدت بعد سیاسی و اجتماعی پیدا کرده و سوءاستفاده‌های رسانه‌ای زیادی از این قضیه شده است. شاید دلیلش  محدودیت‌هایی باشد که در گذشته و در بخش‌های دیگر مثلا واردات خودرو اعمال شده و مردم تجربه‌ی خوبی از این قضیه نداشته‌اند و آن تجربه را به عرصه‌ی پیام‌رسان‌ها هم تسری می‌دهند (که البته این مقایسه، مبنای اشتباهی دارد.

اختلاف بین تیم فنی و مدیران قبلی سروش

مدیرعامل سروش در بخش دیگری از این مصاحبه به اختلاف مدیریتی در داخل این پیام رسان اشاره کرد.

به گفته او از ابتدای کلیدخوردن پروژه‌ی پیام‌رسان سروش، شرکت توسعه‌ی فناوری رسانه‌ی سروش، مسوولیت توسعه‌ی فنی و بهره‌برداری پروژه را به عهده داشت و تمرکز روی توسعه‌ی فنی، طراحی محصول و ارتباط با کاربران بود و تمرکز کمتری روی کارهای رسانه‌ای و روابط عمومی وجود داشت.

در اواخر سال ۹۶ تصمیم گرفته شد که شرکت جام جم از طرف صداوسیما جایگزین شرکت سروش رسانه شود که تا آن زمان عملا نقشی به‌عنوان نماینده‌ی سازمان صداوسیما در اداره‌ی مجموعه‌ی سروش نداشت.

قرار شد که نمایندگان این شرکت، بحث‌های رسانه‌ای و روابط عمومی را به عهده بگیرند و مدیریت مجموعه‌ی سروش هم به آقای سیدصالحی که نماینده‌ی صداوسیما بود، واگذار شود.

در ابتدای کار، هماهنگی این دو تیم (تیم فنی از طرف بخش خصوصی و تیم مدیریتی-روابط عمومی به‌عنوان نماینده‌ی صداوسیما) انجام می‌شد.

اما بعد از مدتی اختلاف نظرهای جدی‌ بین دو تیم به‌وجود آمد؛ این تفاوت دیدگاه‌ها بعد از مدتی باعث جدایی این دو تیم و رفتن آقای سیدصالحی از مدیریت سروش شد.

از تیرماه امسال، من به‌عنوان مدیرعامل شرکت توسعه‌ی فناوری رسانه‌ی سروش معرفی شدم و از آن به بعد تمام کارهای فنی و غیرفنی، توسط همین شرکت انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا برنامه سروش تغییر چشم گیری در سرعت و امکانات داشته و حتی مدیرعامل سروش مرتضی رحیمی مخالف فیلترینگ غیر مسئولانه تلگرام توسط عوامل کشوری هست. تصمیمات نادرست بالا دستی ها باعث بد دلی قشر مردم میشه و یه همچین برنامه خوبی (که زمینه ساز ایجاد شغل برای مهندسین ای تی ما که جز بیشترین بیکاران مملکت هستن) نمیتونه اونجوری که باید خودشو بالا بکشه .
    از خودمون شروع کنیم! همه کسانی که استارتاپی دارن دوست دارن کسب و کارشون رونق بگیره. از ملت و جوونای خودمون حمایت کنیم اونم در رقابت نه حذف رقیب!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا