تکنولوژی

درخواست مدیر سروش برای وام 100 میلیارد تومانی

مدیر پیام رسان سروش می‌گوید اصرار جدی دارد به پیام‌رسان‌هایی که بیش از 5 میلیون کاربر دارند وام 50 تا 100 میلیارد تومانی اعطا شود تا آ‌ن‌ها بتوانند توسعه زیرساخت‌هایشان را سرعت بدهند. این در حالی است که پیش از این مقامات وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی از اعطای وام 5 میلیاردتومانی به پیام‌رسان‌های داخلی خبر داده بودند. مدیرپیام رسان سروش گفته آن 5 میلیارد تومان را خرج هزینه پهنای باند کرده است.

بخش‌هایی از مصاحبه سید میثم سیدصالحی با خبرگزاری تسنیم را در ادامه می‌خوانید:

– یکی از پیشنهاداتی که به طور جدی داشتیم و هنوز هم بر سر آن اصرار داریم، اعطای وام 50 تا 100 میلیارد تومانی به پیام‌رسانهایی با بیش از پنج میلیون کاربر است تا به این طریق بتوانند توسعه زیرساختهایشان را سرعت بخشند؛ اما تاکنون با این پیشنهاد موافقت نشده است.

-شاید اگر این منابع در اختیار پیام‌رسانها قرار گیرد نیازی به عرضه سهام از سمت آنها نباشد اما چون این حمایتها و پولها نیست، باید با فروش سهام این کار را انجام دهیم و مجموعه را پیش ببریم.

-در تزریق منابع مالی هنگفت پشت پرده با منبع نامشخص به این پیام‌رسان ( تلگرام) شکی نیست 

-به نظر من به عنوان یک کارشناس فناوری اطلاعات این ادعا،( تلگرام بدون فیلتر )  دروغی بیش نیست و حداقل در حال حاضر هیچ توجیهی ندارد.

-درباره موضوع صداوسیما باید بگویم که این سازمان کل پیامهای بازرگانی‌اش را به مجموعه توسکا که شرکتی خارج از سازمان است، واگذار کرده است بنابراین حتی اگر خود سازمان بخواهد فضایی از برنامه‌ها و باکسها را استفاده کند باید به این شرکت پرداخت انجام دهد؛ طبیعی است که در چنین شرایطی با سایر اپلیکیشنهای پیام‌رسان برابر هستیم.

-سازمان صداوسیما اسپانسر مالی من است و ظرفیت آنتن دارد که ما هم توقع استفاده از این ظرفیت را داریم.

 

 

 

منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

‫61 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا