گوناگون

امن ترین نقاط جهان در سال ۲۰۱۸

گزارش Global Peace Index 2018 منتشر شد

امن ترین نقاط جهان کجاست و کدام کشورها در سال ۲۰۱۸ عنوان امنترین جای جهان جهان را به خود اختصاص دادهاند؟ با انتشار گزارش Global Peace Index 2018 حالا میتوان ده کشور جهان از این نظر شناخت و احتمالا اگر شانس یار باشد یک یا بعضی از آنها را برای سفر انتخاب کرد.

۱۰ایرلند

ایرلند

 

بعد از آنکه رتبه دهم جهان در سال ۲۰۱۷ مشترکا به ایرلند و ژاپن رسید حالا بر اساس ارزیابی امسال ایرلند رتبه دهم را به تنهایی از آن خود کرده است. ساحل مشهور Emerland Isle را خانه (رکوردهای) گینس مینامند. ایرلند دارای برخی از مناظر بی نظیر کره زمین است.

۹ژاپن

ژاپن

ژاپن تنها کشور آسیایی است که در لیست ۱۰ نقطه اول جهان قرار دارد. خود غذاهای ژاپنی به تنهایی برای رزور بلیت و سفر به ژاپن کافی است اما این کشور دارای مناظر طبیعی جادویی و کوههایی آتشفشانی و صخرههای بی نظیر هم هست چیزی که باعث خواهد شد زمان سفرتان به این کشور بیشتر کنید.

۸سنگاپور

سنگاپور

جزیرهای با تمرکز روی تجارت و تکنولوژی. این کشور که البته کل آن یک شهر است  همچنین در لیست هوشمندترین شهرهای جهان هم قرار دارد. مناظر ساحلی دیدنی از جمله جذابیتهای سنگاپور است. رتبه سنگاپور آن را در رده هشتم امن ترین نقاط جهان قرار می‌دهد.

۷جمهوری چک

جمهوری چک پراگ

کشور چک به رشد خود در لیست امنترین کشورهای جهان ادامه میدهد و در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ میلیون نفر توریست از آن بازدید کردند. خیابان Cobbestoned در پراگ است اما اگر به این کشور سفر کردید حتما به اطراف پراگ هم سری بزنید.

۶کانادا

کانادا

تنها کشور آمریکای شمالی که در میان  ده کشور اول امن ترین کشور جهان وجود دارد ( بله آمریکا هم جزو لیست نیست ) . با امتیاز ۱.۳۷۲ این کشور برای هر کسی چیزی دارد. چه به دنبال زندگی روستایی باشید یا یک شهر بزرگ این کشور جایی است که شما را راضی میکند.

۵دانمارک

دانمارک

کشورهای اسکاندیناوی جزو امنترین کشورهای جهان به شمار میآیند و شما میتوانید نروژ و سوئد را در میان ۲۰ کشور اول امن جهان ببینید اما دانمارک رتبه بالاتری از همه دارد. شادترین کشور جهان دارای موزههای مشهور و پارکهای تفریحی کم نظیر و خاص و معماری تاریخی است.

۴پرتغال

پرتغال

برخی از بهترین قصرها و غذاها و منظرههای غروب و طلوع آفتاب را در این کشور میتوان یافت. در پایتخت این کشورلیسبونمیتوان ترکیب معماری تاریخی و نمادهای مدرن را یافت.به همین جهت پرتقال نیز در لیست امن ترین نقاط جهان قرار می‌گیرد.

۳اتریش

اتریش

اتریش در قلب اروپا یکی از  امن ترین کشورهای جهان است امتیاز این کشور ۱.۲۷۴ است. وین پایتخت این کشور یکی از فرهنگیترین شهرهای جهان و اروپاست.

۲نیوزلند

نیوزلند

نیوزلند خانه مناظر شگفتانگیز و حیات وحش بی نظیر است. این کشور را پایتخت جهان ماجراجویی جهان می‌‌نامند و البته از امن‌ ترین نقاط جهان هم هست.

۱ایسلند

ایسلند

از سال ۲۰۰۸ تاکنون این جزیره کوچک در شمال اقیانوس آتلانتیک شمالی به عنوان امن ترین نقطه جهان معرفی شده است. بر اساس امارها این کشور ۳۳۰ هزار نفر جمعیت دارد. یکی از اصلیترین مقاصد گردشگری جهان و یکی از زیباترین آنها.

دانلود گزارش 

مرتبط : چهار روند گردشگری دیجیتال در سال ۲۰۱۸

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا