گوگل

تعطیلی گوگل پلاس در فروردین ۹۸

نشت اطلاعات تازه ۵۲ میلیون کاربر را در بر می گیرد

شبکه اجتماعی رو به تعطیلی گوگل پلاس بار دیگر با لو رفتن اطلاعات کاربرانش مواجه شد و گوگل را به این تصمیم واداشت که این شبکه را چهارماه زودتر از برنامه پیشبینی شده تعطیل کند.

گوگل پلاس حالا قصد دارد در ماه آوریل ۲۰۱۹ یعنی حدود فروردین ۱۳۹۸ تعطیل شود. همچنین دسترسی به API گوگل پلاس نیز تا ۹۰ روز آینده مسدود خواهد شد.

بر اساس اعلام گوگل لو رفتن جدید اطلاعات درباره ۵۲ میلیون کاربر اتفاق افتاده و اطلاعاتی شامل پروفایل کاربران مثل نام، ایمیل، شغل، سن ودر اختیار نفوذگران قرار گرفته است.

بر اساس اعلام گوگل دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران حتی شامل پروفایلهای خصوصی ( Private) هم میشود.

گوگل: مدارکی دال بر سواستفاده اطلاعات نداریم

 

در مهرماه امسال گوگل پلاس به دنبال یک نفوذ به این شبکه اعلام کرد که قصد تعطیلی آن را دارد. به گفته گوگل این نفوذ طی سه سال گذشته ادامه داشته و شامل اطلاعات ۵۰۰ هزار کاربر می شد هرچند گوگل اعلام کرد که مدرکی دال بر سواستفاده از اطلاعات کاربران در دست  ندارد.

گوگل باگ موجود در این شبکه را در ماه مارس ۲۰۱۸ پیدا کرده بود اما از اعلام آن تا ماه اکتبر ( مهرماه ۹۷ ) خودداری کرده بود.

در نفوذ فعلی ظاهرا گوگل زودتر دست به کار شده چراکه این نشت اطلاعات طی روزهای ۱۶ تا ۲۲ آبان امسال رخ داده است.

بیانیه تعطیلی گوگل پلاس

گوگل در یک بیانیه در بلاگ این شرکت این زمینه اعلام کرد: به دنبال کشف این باگ جدید ما تصمیم گرفتیم که به پروسه تعطیل کردن گوگل پلاس سرعت بدهیم و طی ۹۰ روز آینده تمامی دسترسیها به API این شبکه مسدود خواهد شد.

همچنین قطع  دسترسی برای مشتریان گوگل پلاس نیز به جای ماه آگوست ۲۰۱۹ به ماه آوریل ۲۰۱۹ ( فروردین ۹۸ ) به جلو خواهد افتاد.

به گفته گوگل این باگ در جریان تستهای دورهای مشخص کشف شد و شواهدی وجود ندارد اپلیکیشنهایی که در طی این شش روز سهوا به اطلاعات دسترسی داشتهاند از آنها سو استفاده کرده باشند.

گوگل در بیانیه خود اطمینان خاطر داده که تلاش میکند سرمایهگذاری بیشتری برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران انجام دهد.

به رغم تعطیلی گوگل پلاس برای کاربران این سرویس برای مشتریان بزرگ که مشترک G Suite این شرکت هستند ادامه خواهد یافت. 

چرا گوگل پلاس سقوط کرد

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا