اپل

فروش دست نوشته قدیمی استیو جابز در حراجی

به تازگی موسسه «Bonhams» یک برگه قدیمی با دست خط استیو جابز را برای فروش در حراجی عرضه کرده است. این دست نوشته که قدمت آن به دهه 70 میلادی برمی‌گردد، ارزشی در حدود 60 هزار دلار دارد.

حال چرا قیمت این برگه تا این حد بالا است؟ این دست نوشته علاوه بر اینکه حاوی دست خط استیو جابز است، برای تبلیغ اولین کامپیوتر شرکت اپل توسط او نوشته شده است. ظاهرا این برگه در سال 1976 به یکی از قدیمی ترین دوستان آن زمان استیو جابز داده شده است، یعنی درست 1 سال قبل از عرضه کامپیوتر مدل «Apple II» که بزرگترین و مهم‌‍ترین کامپیتر در آن زمان در صنعت الکترونیک به حساب می‌آمد.

طبق توضیحات این حراجی، این برگه حاوی توضیحاتی درباره مشخصات فنی و کارایی‌های این کامپیوتر است که استیو جابز شخصا آنها را نوشته است. استیو جابز در این برگه قیمت این دیوایس به همراه دفترچه راهنما را 75 دلار اعلام کرده است. ضمنا آدرس منزل و شماره تلفن استیو جابز نیز در پایین برگه دیده می‌شود.

به همراه این دست نوشته، 2 عکس هم دیده می‌شود که یکی متعلق به کامپیوتر مدل Apple-1 بر روی یک میز چوبی به همراه کیبورد، مانیتور و منبع تغذیه است. این تصویر شباهت زیادی به نسخه آزمایشی این کامپیوتر دارد. در دیگر تصویر هم نمایی از نمایشگر کامپیوتر دیده می‌شود.

سال گذشته فرم رزومه استیو جابز با قیمت 174 هزار دلار به فروش رسیده بود که در پایین می‌توانید آن را مشاهد کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا