تکنولوژی

سرقت اطلاعات ۵۰۰ میلیون مشتری هتل‌های ماریوت

در یکی از بزرگترین نفوذ‌های تاریخ حالا مشخص شده که سیستم‌های هتل‌های زنجیره‌ای ماریوت ( Marriott ) مورد دستبرد هکرها قرار گرفته و اطلاعات 500 میلیون مسافر این هتل‌ها به سرقت رفته است.

این گروه هتل‌های زنجیره‌ای اعلام کرد که هکرها به دیتابیس رزور بخش Starwood دسترسی پیدا کرده‌اند که شامل هتل‌های شرایتون، w، وستین، Le Meridien ،Aloft  و St. Regis می‌شود.

تمام کسانی که تا 10 سپتامبر امسال در یکی از این هتل‌ها رزور داشته‌اند تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند.

خود هتل‌های ماریوت دارای سیستم رزرواسیون روی شبکه متفاوتی بوده است.

خبر بد اینکه تحقیقات هتل نشان می‌دهد نخستین نفوذ به این سیستم در سال 2014 رخ داده و هکرها اطلاعات را کپی و رمزگذاری کرده‌اند. 327 میلیون نفر از افرادی که در این هتل‌ها رزرو یا اقامت کرده‌اند اطلاعات آنها به سرقت رفته است. این اطلاعات شامل نام، آدرس، شماره تلفن، شماره پاسپورت و جزییات سفر می‌شود.

سرقت اطلاعات تقریبا به یک موضوع عادی در اینترنت تبدیل می‌شود و به نظر نمی‌رسد رشد آن کند شده باشد. ماه گذشته هواپیمایی هنگ کنگ اعلام کرد که مورد یک نفوذ امنیتی قرار گرفته و اطلاعات 9.4 میلیون نفر به سرقت رفته است. در ماه سپتامبر فیس‌بوک هم اعلام کرد که اطلاعات 50 میلیون کاربر این شرکت به سرقت رفته است. یک ماه قبل هم یاهو اعلام کرد که 50 میلیون دلار خسارت ناشی از نفوذ به دیتابیس این شرکت در سالهای 2013 و 2014 است.

قانونگذاران تلاش می‌کنند فشار بر شرکتها برای پذیرفتن مسوولیت در این زمینه را بیشتر کنند. از جمله آن‌ها مجلس سناست که طرحی برای محافظت از اطلاعات مشتریان در حال تدوین دارد. بر اساس این طرح برای مدیران عاملی که حفاظت های لازم از اطلاعات مشتریان را در نظر نگیرند مجازات‌هایی حتی در حد زندان پیش‌بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا