ایران

12 نکته درباره تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

اگر شما هم جزو آن دسته از شهروندانی هستید که کارت سوخت هوشمند خود را گم کردید یا اینکه کارت سوخت ندارید و باید کارت بانکی خود را به کارت سوخت تبدیل کنید،(نحوه تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت) بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید:

1. با توجه به نسخه‌های جعلی موجود در سایت‌ها، ثبت‎نام را با مراجعه به وب سایت mob.gov.ir انجام داده یا اینکه اپلیکیشن «دولت همراه» را از این سایت دانلود و روی گوشی خود نصب کرده و سپس فرایند ثبت نام را شروع کنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن «دولت همراه» را از بازارهای داخلی: ايران اپس، كافه بازار، اول مارکت، مایکت، چارخونه و پارس هاب دریافت کنید.

2. نوبت ثبت نام شما براساس آخرین رقم شماره تلفن همراه یا رقم سمت راست آن مشخص می‌شود که در جدول زیر آمده است:

3. استفاده از سامانه و اپلیکیشن «دولت همراه» فقط در داخل کشور در دسترس عموم مردم است. در هنگام اتصال مطمئن شوید که vpn فعال نباشد.

4. بهتر است یکی از کارت‌های موجود که در فرایند ثبت نام معرفی می‎شود را انتخاب کنند.

5. مالكان خودروهاي عمومي دولتي و خودروهاي قولنامه‌اي براي ثبت نام كارت سوخت المثني صرفاً باید به دفاتر پليس+10 مراجعه کنند.

6. شهروندان بعد از ثبت‌نام کارت سوخت بانکی با مراجعه به اپلیکیشن «دولت همراه» می‌توانند کارت بانکی دیگری را جایگزین قبلی کنند یا حتی ثبت‌نام خود را حذف کنند.

7. با انتخاب یک کارت بانکی به عنوان کارت سوخت، اختلالی در عملیات بانکی با آن کارت ایجاد نمی‌شود و همچنان عملکرد قبلی خود را دارد. به عبارت دیگر آن کارت بانکی مثل سابق برای هر نوع خرید و انتقال وجهی کار خواهد کرد و مشکلی برایش پیش نخواهد آمد.

8. شهروندانی که کارت سوخت پیشین خود رو حفظ کرده‌اند، می‌توانند در آینده از همان کارت استفاده کنند. شهروندانی که کارت سوخت جدید ثبت‌نام کنند، کارت سوخت قبلی آنان ابطال می‌شود و کارت بانکی ثبت‌شده، جایگزین آن می‌شود.

9. اگر کارت سوخت‌تان نزد فرد دیگری است و بازپس‌گیری آن مشکلاتی ایجاد کرده، می‌توان با ثبت‌نام جدید آن را ابطال کرده و زمینه سوءاستفاده دیگران را از بین ببرید.

10. اگر کاربری بعد از انتخاب کارت بانکی به عنوان کارت سوخت تغییر عقیده داد می تواند از طریق اپلیکیشن «دولت همراه» اتصال کارت بانکی به کارت سوخت خود را لغو کند و در صورت وجود از کارت سوخت خود استفاده کند.

11. رمز کارت سوخت در جایگاه سوخت باید قابل ریست شدن است. به ازای هر وسیله نقلیه هم یک کارت سوخت صادر می‌شود. شما می‌توانید برای کارتی که رمزش را فراموش کرده‌اید هم از طریق دولت همراه یکی از کارت‌های بانکی‌تان را به عنوان کارت سوخت بانکی انتخاب کنید.

12. هر خودرو یک کارت بانکی منحصربه‌فرد دارد. در خصوص شماره تلفن یکسان برای چند خودرو مشکلی نیست.

‫2 دیدگاه ها

  1. بنده برای کارت سوخت ثبت نام کرده بودم و یکی از کارتهای بانکی ام را اختصاص دادم اما بعد کارت بانکی ام گم شد و کارت جدیدی برایم صادر شد آیا با کارت جدید میتوانم بعنوان کارت سوخت استفاده کنم لطفا جواب این سوال را بفرماییدممکنه مشکل خیلی ها باشه

    1. فقط کافیه که شماره کارت جدید و یا یکی از کارت هایی که به نام خودتان است را از طریق اپلیکیشن دولت همراه تغییر دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا