تکنولوژی

درخواست زاکربرگ از مدیرانش : فقط گوشی اندرویدی استفاده کنید

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک به مدیرانش دستور داده از گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند به این دلیل که بسیاری از کاربران این شرکت در سراسر جهان از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. اما این تصمیم درست بعد از انتقاد تیم کوک از فیس‌بوک در مصاحبه با MSNBC اتفاق افتاده است. مدیرعامل اپل در آن مصاحبه گفته بود که فیس‌بوک باعث ایجاد ترافیک در زندگی روزمره شده است.
اما اصل ماجرا بین زاکربرگ و تیم کوک به بهار امسال باز میگردد زمانی که از تیم کوک در یک مصاحبه پرسیده شد که اگر او جای زاکربرگ بود و رسوایی کمبریج آنالاتیکا در شرکتش اتفاق می‌افتاد او چه می‌کرد. تیم کوک با پاسخ طعنه دار« مایل نیستم در این وضعیت باشم » از پاسخ طفره رفت اما زاکربرگ این پاسخ را بلافاصله در مصاحبه‌اش با Recode مورد انتقاد قرار داد و آن را « خیلی سطحی» خواند. زاکربرگ گفت : « من فکر می‌کنم این مهم است که همه ما سندروم استکهلم نگیریم ( سندروم استکهلم به نوعی اختلال روانی اطلاق می‌شود که در آن فرد گروگان با گروگانگیر احساس همذات‌پنداری میکند.) و اجازه ندهیم شرکتهایی که تلاش می‌کنند ما را قانع کنند که بیشتر به آن‌ها پول بدهیم در واقع به ما بیشتر اهمیت می‌دهند. این کار به نظر من مضحک است » .
هرچند هنوز مشخص نیست آیا طعنه تیم کوک باعث برانگیختن زاکربرگ به تصمیم برای کنار گذاشتن گوشی‌های آیفون از جمع مدیرانش شده یا نه در واقع به نظر می‌رسد تصمیم برای استفاده از اندروید یک تصمیم عقلانی باشد به خصوص که بسیاری از مناطق جهان خارج از ایالات متحده شامل امریکای جنوبی، اروپا، روسیه، آسیای جنوب شرقی و بخش هایی از خاورمیانه اندروید سیستم عامل حاکم بازار است.
از نظر کسب وکار هم این تصمیم معقول به نظر می‌رسد. سایر شرکتهای تکنولوژی مانند اسنپ ( SNAP  ) هم قویا به کارکنانشان توصیه کرده‌اند از اندروید استفاده کنند. 
با این حال نگاهی به توییت‌های مدیران ارشد فیس‌بوک از جمله معاونان بخش AR و VR این شرکت نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان در حال استفاده از آیفون هستند. البته ممکن است دستور زاکربرگ شامل استفاده از این گوشی در زندگی شخصی نشود. 

منبع: د ورج 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا