تکنولوژی

در چه صورتی خط تلفن ثابت تخلیه می‌شود؟

سخنگوی شرکت مخابرات ایران مدت‌زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک‌طرف، دوطرفه و درنهایت واگذاری را یک فرآیند یک سال و سه ماهه دانست و گفت: این امکان خیلی ضعیف است که طی فرآیند یک سال و سه ماه اطلاع‌رسانی نشود.

 با بیان این‌که پروسه‌ی تخلیه‌ی خط تلفن ثابت حدود یک سال طول می‌کشد، اظهار کرد: در طول این یک سال مرتب به مشترک درباره میزان بدهی‌اش اطلاع داده می‌شود. بعد از گذشت یک سال، خط مشترک یک‌طرفه می‌شود و بعد به‌صورت دوطرفه قطع می‌شود. لبته در طول این یک سال به‌طور مرتب به‌صورت کتبی و صوتی به مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود که بدهی خود را پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.

وی ادامه داد: این فرآیند تخلیه تلفن است و اگر خط مشترک تخلیه شود، اما پس از سه ماه بدهی خود را پرداخت کند، شماره را به مشترک برمی‌گردانیم اما از آن به بعد مطابق آیین‌نامه می‌توان شماره را به فرد دیگری واگذار کرد.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره شرایط واگذاری خطوط تلفن بیان کرد: اگر شماره تلفنی واگذار نشده باشد، اولویت با کسی است که این شماره را قبلا داشته است. مگر این‌که شماره رند باشد که اگر از مدت عدم پردخت بدهی یک سال و سه ماه بگذرد، مشمول آیین‌نامه شماره‌های رند می‌شود.

بیدخام در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد که به مشترک درباره قطع خط تلفن اطلاع‌رسانی نشود، اظهار کرد: این امکان خیلی ضعیف است که در فرآیند یک سال و سه ماه اطلاع‌رسانی نشود. البته درصورتی که مشترک چنین ادعایی داشته باشد، پرونده‌اش موجود است و می‌توان آن را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، دارنده پروانه ضمن اطلاع­‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع­‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند درصورت تخلیه، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال است.

البته ممکن است برخی از مشترکان ادعا کنند که از زمانی که بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند، بدون اطلاع‌رسانی فرآیند قطع و واگذاری اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی مشترک می‌تواند به شرکت مخابرات مراجعه کرده و با درخواست مشاهده‌ی پرونده‌ی خود، صحت این موضوع را بررسی کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. 5 خط تلفن به نام بنده است .
    اخیرا متوجه شدم یکی از خطوط تخلیه شده . به مخابرات شهید مدنی مراجعه کردم . برگه ای رو امضا کردم و 250 هزار تومان جهت وصل مجدد ان پرداخت کردم .که این اتفاق باید در بازه زمانی کمتر از سه ماه باشد . اگر همون خط خودتان را بخواهید و سه ماه گذشته باشد بالای سه میلیون باید پرداخت کنید .
    بعد از پرداخت وجه دوبرگه جلوی من گذاشتند که امضا کنم . وقتی برگه ها را میخواستم بدهم چون باید سندی میداشتم که هزینه را از مستاجر بگیرم از صفحه اول ان که بسیار بسیار ریز تایپ شده بود عکس گرفتم و وقتی به خانه امدم متوجه شدم شماره موبایل متعلق به من نیست .
    زنگ زدم با هزار مشکل و این مسِِاله را گفتم و بعد متوجه شدم تمام خطوط من با همان شماره موبایل اشتباه ثبت شده و جالب تر اینکه این سه مکان متفاوت چطور میتواند با یک شماره موبایل اشتباهی پر شده باشد . برای همین هرگز و هرگز برای من پیامک نمی امد و تا به امروز هم نیامده و باز با تماس فراوان با مخابرات شهید مدنی و وصل با کارشناس ازشون خواستم شماره موبایل بنده را وارد کنند .
    هیچکس نمیتواند سه منزل با 5 خط تلفن را اشتباهی ثبت کند مگر افرادیکه لقمه مشکوک خورده اند و در جایی مشغول به کار هستند که دسترسی به تمام اطلاعات شما را دارند .
    برای همین به همه توصیه میکنم حتما حتما یک سر به مخابرات بزنید و مطمئن باشید که ادرس و شماره موبایل صحیح است . حتی ادرس یکی از مکانها را در نوشتن طبقه اشتباهی نوشته بودند که اگر نامه کاغذی هم میرفت به واحد مربوطه نمیرسید و پیامک هم که اینطور به جایی دیگر فرستاده میشد و شما مطلع نمی شدید و اینگونه است که باید مراقب کلاهبرداریهای پنهان و اشکار باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا