تکنولوژی

افتتاح تونل زیرزمینی شرکت Boring در لس آنجلس

بورینگ(Boring)، شرکتی که برای حل قسمتی از معضل ترافیک شهری لس آنجلس مدت‌هاست مشغول توسعه یک تونل زیرزمینی است، اعلام کرده که این تونل در ماه دسامبر برای حمل و نقل مسافران به صورت رایگان آماده خواهد بود. مدیر عامل این شرکت-ایلان ماسک- در اکانت توییتر خود پُستی منتشر کرده که اعلام می‌کند طول این تونل «نسبتا بلند» را به صورت پیاده طی کرده و این تونل از دهم دسامبر آماده حمل و نقل مسافران است.

حمل ونقل مسافران در این تونل با استفاده از شاتل‌های Loop اختصاصی این شرکت انجام می‌گیرد که با سرعت 150 مایل در ساعت می‌تواند افراده پیاده، دوچرخه سوارها و حتی خودروهای شخصی را سوار کرده و به آن سوی شهر انتقال دهد. هدف شرکت بورینگ، جابه‌جایی مسافران با حداقل هزینه ممکن(1 دلار) و کمک به حل معضل ترافیک شهری لس‌آنجلس است.

ساخت این تونل، از یک سال پیش آغاز شد. ایستگاه ابتدایی این تونل، دفتر مرکزی شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک است و تا ایستگاهی حوالی حاشیه شهر لس آنجلس ادامه دارد. از زمان شروع پروژه ساخت این تونل زیر زمینی در لس آنجلس، ماسک از آغاز پروژه‌های مشابه در شهرهای بزرگ دیگر آمریکا مانند شیکاگو و واشنگتن نیز خبر داده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا