تکنولوژی

مایکروسافت؛ دومین کمپانی با ارزش جهان

مایکروسافت آوریل امسال جایگاه دوم را به آمازون باخت و برای چند ماه در جایگاه سوم جهان نشست اما امروز دوباره بازی تغییر کرد و بزرگترین کمپانی نرم‌افزاری جهان دوباره به جایگاه دومین کمپانی با ارزش بازگشت. مایکروسافت امسال پیشرفت فوق‌العاده‌ای در زمینه سرویس‌های رایانش ابری داشت و از آن طرف آمازون 65 میلیارد دلار ضرر به همراه داشت و فاصله‌اش با رقیب زیاد شد.

همانطور که می‌دانید هم اپل با بیش از 1 تریلیون ارزش همچنان در صدر جدول است و مایکروسافت و آمازون هم در تعقیب او هستند. آمازون موفق نشد برای فروش آخر سال به خوبی آماده شود و همین امر باعث شد تا 7 درصد ارزش سهامش افت کند و ارزش آمازون حالا 805 میلیارد دلار است. درحالی که مایکروسافت با معرفی محصولات سرفیس و همچنین سرویس‌های ابری خود فصل مالی خوبی را پشت سر گذاشت و ارزشش حالا به 823 میلیارد دلار رسیده است.

اپل نیز باید گزارش مالی خود را یکم نوامبر یعنی دهم آبان ارائه دهد تا ببینیم دقیقا چقدر پیشرفت داشته و اختلافش با رقبا چقدر شده است. از آنجایی که هردو پرچمدار اپل بالای هزار دلار قیمت دارند انتظار می‌رود اپل هم سال خوبی را پشت سر گذاشته باشد اما برای آمار دقیق باید تا 4 روز دیگر هم منتظر باشیم.

منبع: جی‌اس‌ام‌آرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا