موبایل

هوآوی موبایل تاشو می‌سازد

«ریچارد یو» مدیرعامل شرکت هوآوی چند روز پیش در جریان معرفی گوشی «میت 20» و «میت 20 پرو» اعلام کرد که این شرکت چینی قصد دارد در آینده نزدیک یک گوشی تاشو 5G را در سال 2019 به دنیا معرفی کند. او در مصاحبه خود با وبسایت دیجیتال ترندز گفت: «شرکت ما در حال کار بر روی گوشی‌های تاشو جدید است که به شبکه 5G نیز مجهز خواهند بود.»

شایعات درباره ساخت گوشی‌های تاشو توسط هوآوی از جولای امسال منتشر شد که گفته می‌شد این شرکت چینی قصد دارد با معرفی گوشی‌‌های تاشو تا اوایل سال 2019 رقیب خود یعنی سامسونگ را شکست دهد. البته تا روز گذشته و مصاحبه مدیرعامل هوآوی کسی نمی‌دانست که این گوشی 5G خواهد بود.

در گذشته صحبت‌های زیادی راجع به گوشی‌های 5G هوآوی شده بود. گفته می‌شد این شرکت چینی در حال ساخت چیپی جدید با نام Balong 5G01 است که از استانداردهای جدید 3GPP برای شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کند. ضمنا گفته می‌شود این شرکت مبلغ 600 میلیون دلار در جهت همخوانی دیوایس‌های این شرکت با شبکه 5G سرمایه‌گذاری کرده است.

در همین حال شرکت سامسونگ هم یک کنفرانس برنامه نویسی را ماه آینده برگزار خواهد کرد که احتمال می‌رود در جریان این مراسم مدیرعامل شرکت سامسونک از گوشی تاشو این شرکت رونمایی کند. سامسونگ از سال‌ها پیش کار بر روی پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر را آغاز کرده است و اخیرا هم پنل اولد نشکن را هم معرفی کرد.

گفته می‌شود گوشی‌های تاشو سامسونگ در اصل تبلت‌هایی خواهند بود که در حالت تا شده در جیب شخص جا می‌شوند و قرار است تحت عنوان «نوت» وارد بازار شوند. آنچه که روزی بیشتر به یک رویای دست نیافتنی شباهت داشت، به‌نظر می‌رسد حالا به پروژه اصلی شرکت‌های بزرگ از جمله سامسونگ، هوآوی و حتی شرکت اینتل تبدیل شده است.

 

منبع
ُThe Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا