آمازون

کیندل پیپروایت جدید آمازون

کیندل مدل «Paperwhite» شرکت آمازون از سال 2015 که این شرکت آن را به‌روز رسانی کرد، بهترین کیندل برای کاربران به حساب می‌آید. اندازه نمایشگر این کیندل تقریبا برابر با مدل‌های Oasis و Voyage است اما با قیمت خیلی کمتری نسبت به دیگر مدل‌ها فروخته می‌شود. حال آمازون دوباره این کتاب‌خوان محبوب را به‌روزرسانی کرده و ویژگی‌های جدیدی را که در نسل دوم کیندل Oasis دیده بودیم به این کتاب‌خوان هم اضافه کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ضدآب بودن و پشتیبانی از کتاب‌های صوتی با بدنه‌های سبک‌تر و باریک‌تر اشاره کرد.

می‌توان گفت Paperwhite از همه جهات در نسخه جدید بهتر شده است: نمایشگر روشن  که با یک لایه از گلس پوشانده شده و همچنین حافظه داخلی هم دوبرابر افزایش پیدا کرده است. مدل پایه این کیندل حالا با 8 گیگابایت حافظه داخلی و دیگر مدل با 32 گیگابایت عرضه می‌شود. ضمنا پشتیبانی از کتابهای صوتی، هدفون و یا اسپیکرهای بلوتوث هم به این دیوایس اضافه شده است.

نقد و بررسی کتابخوان ایرانی فیدیبوک

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کاربران خیلی به آن نیاز داشتند، استاندارد ضدآب IPX8 است. این یعنی کیندل جدید آمازون می‌تواند تا 1 ساعت در عمق 2 متری آب دوام بیاورد و این مسئله مطالعه در وان حمام، کنار استخر یا لب ساحل را بیش از پیش آسان‌ می‌کند. علیرغم اضافه شدن این ویژگی‌ها، کیندل Paperwhite در مقایسه با مدل قبلی 23 گرم سبک‌تر شده و همچنین 1 میلی‌متر از ضخامت آن کاسته شده است.

کیندل Paperwhite 2018

در بخش نمایشگر هم تغییرات چندانی دیده نمی‌شود: نمایشگر همچنان 6 اینچی باقی مانده و تراکم پیکسلی هم مثل گذشته 300ppi است. البته باید این را هم در نظر داشت که نمایشگر این کیندل در نسه قبلی هم عالی و بدون نقص بود.

البته در این میان یک سری نقاط ضعف هم دیده می‌شود: هیچ دکمه فیزیکی برای عوض کردن صفحات روی این دیوایس قرار داده نشده و از طرفی نمایشگر دستگاه هم سنسور تشخیص اتوماتیک نور محیط ندارد. ضمنا این دیوایس از طریق پورت یواس‌بی C شارژ نمی‌شود که برای یک دیوایس تولید 2018 اصلا خبرخوبی نیست.

نسخه 8 گیگابایتی Paperwhire مجهز به وای‌فای با قیمت 129.99 دلار عرضه می‌شود. نسخه 32 گیگابایتی این دیوایس هم با قیمت 159.99 دلار و همچنین نسخه 32 گیگابایتی مجهز به شبکه 3G هم با قیمت 249 دلار عرضه خواهد شد. این کیندل قرار است از 7 نوامبر توسط فروشگاه آمازون عرضه شود.

منبع: د ورج

مرتبط:

آمازون تولید کیندل Voyage را متوقف کرد

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا