بازیتکنولوژی

درآمد 300 میلیون دلاری بازی موبایلی Fortnite

گزارش‌های جدید حاکی از این است که  نسخه موبایل بازی Fortnite، به خصوص در پلت فرم آی‌او‌اس با استقبال و محبوبیت زیادی روبروست. طبق گزارشی از وبسایتSensorTower ، این بازی از 200 روز پیش(زمان معرفی) تا کنون موفق شده از طریق خریدهای داخل برنامه‌ای-in App Purchase- در پلت فرم آی‌اواس، 300 میلیون دلار درآمد زایی داشته باشد. این رقم، دستاورد بزرگی محسوب م‌ شود اما در پلت فرم آی‌اواس بی سابقه نیست. رکورد بیشترین در‌امدزایی در این پلت فرم از آن Pokemon Go است که تنها در طی 113 روز بعد از معرفی، به رقم 300 میلیون دلار رسید.

شاید بهترین نمونه‌ای که بتوان با فورتنایت مقایسه کرد، بازی PUBG باشد. به این بازی، در تاریخ پانزدهم آپریل-تقریبا 173 روز بعد از معرفی- قسمت‌های جدیدی اضافه شد که توانست از طریق آن به درآمد 47 میلیون دلاری دست پیدا کند.

در گزارش SensorTower، بازی فورتنایت با زمان مشابه-200 روز- بعد از معرفی بازی‌های مشهور دیگری مقایسه می‌شود. بر اساس آمارهای ارائه شده، فورتنایت در طی 200 روز اول بعد از معرفی، از بسیاری از دیگر بازی‌ها مانند Clash Royale، Honor of Kings و Honor of Kings درآمد بیشتری کسب کرده است.

65 درصد از 300 میلیون دلار درآمد بازی فورتنایت در پلت فرم آی‌او‌اس، مختص کاربران آمریکایی است. در گزارش همچنین اشاره شده که در سطح بین المللی، این بازی روزانه 1.5 میلیون دلار در روز درآمد دارد.

بر اساس همین گزارش، نسخه اندروید بازی فورتنایت نیز از زمان عرضه-نهم آگوست- تا کنون 60 میلیون کسب درآمد کرده است که با اضافه شدن به آمار پلت فرم آی‌اواس، می‌توان به عبارت دیگر اعلام کرد که این بازی روی دو پلت فرم، جمعا 360 میلیون دلار  درآمدزایی داشته است.

فورتنایت همچنین برای پلت فرم‌های PC،  Xbox One، PlayStation 4 و نایتندو سوییچ نیز ارائه شده که با در نظر گرفتن این پلت فرم‌ها، قطعا در آمد بیشتری در آمار مربوط به این بازی ثبت خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا