تکنولوژی

راه حل وزیر صنعت برای عبور از رکود بازار موبایل

وزیر صنعت نامه‌ای به وزیر ارتباطات نوشته و در آن به این وزارتخانه پیشنهاد داده که اختیارات این وزارتخانه برای تنظیم بازار موبایل افزایش پیدا کند.

درخواست از وزیر ارتباطات  برای حضور موثرتر در بازار موبایل در حالی اعلام می‌شود که بازار موبایل زودتر از بقیه بازارها وارد فاز رکود و کمبود جنس شد که تاکنون نیز ادامه داشته است.

بازار موبایل طی ماه‌های گذشته و پس از اعلام لیستی از وزارت ارتباطات که در آن گیرندگان ارز دولتی مشخص شده بودند وارد فضای رکود شد. کاهش شدید موبایل و افزایش نظارتها بر این بازار به بازداشت تعدادی از واردکنندگان اصلی موبایل منجر شد. برخی از آنها دادگاهی شدند و درانتظار صدور حکم به سر می‌برند اما مسدود شدن فضای واردات موبایل عملا باعث قفل شدن بازار شد. آذری جهرمی که در ابتدای این جریان از برخورد با برخی متخلفان در این بازار و احتکارکنندگان خبر داده بود کم کم خود را از فضای ایجاد شده کنار کشید. هنوز خبری از توزیع آیفون‌های کشف شده توسط نهادهای نظارتی نشده و با توجه به رشد قیمت دلار بعید هم به نظر می‌رسد توزیع این گوشیها تاثیر چندانی در قیمت گوشی در بازار بگذارد. 

حالا و در این شرایط وزیر صنعت پیشنهاد داده به منظور «جلوگیری از موازی کاری‌ها» و«مانور بیشتر دولت در کنترل نوسانات بازار گوشی‌تلفن همراه»، اختیارات وزارت ارتباطات برای تنظیم بازار موبایل افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس «جلوگیری از موازی کاری‌ها» ، «اشراف وزارت ارتباطات بر جزییات مربوط به امور بازار موبایل»، «مانور بیشتر دولت در کنترل نوسانات بازار موبایل» و «تمرکز وزارت ارتباطات بر امور بازار موبایل به دلیل مبارزه با قاچاق در اجرای طرح رجیستری و کنترل واردات آن» از مهمترین دلایل وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل کارگروهی به ریاست وزیر ارتباطات و افزایش اختیارات آن وزارتخانه در تنظیم بازار گوشی‌تلفن همراه است.
در متن نامه محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت  به محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است:
«با عنایت به غلبه موضوعات فنی و تخصصی گوشی‌ و لوازم جانبی تلفن همراه  و اشراف آن وزارتخانه جزئیات امور مربوط به نیازهای عمومی، عرضه و تقاضای آن و همچنین تمرکز امور وارداتی و مبارزه با قاچاق در اجرای طرح رجیستری وکنترل واردات به منظور هماهنگی در اقدامات آتی و جلوگیری از تصمیمات موازی شایسته است تا تنطیم بازار گوشی‌تلفن همراه اعم از سیاستگذاری تامین، توزیع، کنترل موجودی و غیره در قالب کارگروهی به ریاست جنابعالی و نمایندگان سایر سازما‌های ذیربط و از جمله این وزارتخانه صورت پذیرد.»
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا