تکنولوژی

استعفای بنیانگذاران اینستاگرام از این شرکت

کیوین سیستروم و مارک کرایگر دو بنیانگذار اینستاگرام از این شرکت استعفا کردند. این خبر ابتدا در نیویورک تایمز اعلام شد و سپس در مطلبی که در وبلاگ این شرکت نوشته شد تایید گردید. مطلبی که توسط خود سیستروم نوشته شد: 

« برنامه ما کناره گیری برای یافتن مسیرهای خلاقانه جدید است. ساختن چیزهای جدید نیازمند این است که ما کمی عقب‌تر بایستیم و درک کنیم چه چیزی به ما الهام می‌شود و آن را با آنچه مورد نیاز جهان است انطباق دهیم. این کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم» 

با این حال برخی افراد نزدیک به این دو گفته‌آند که اختلاقات با مارک زاکربرگ در مورد نحوه اداره اینستاگرام دلیل اصلی این استعفاست. 

اینستاگرام زمانی با فروخته شدن یک میلیارد دلاری خود به فیس‌بوک سروصدای زیادی به پا کرد امروز اما این شبکه اجتماعی موبایلی بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد به همین دلیل بسیاری اینستاگرام را بهترین خرید فیس‌بوک می‌دانند. سیستروم و کرایگر از سال ۲۰۱۲ و از زمانی که این شرکت را به فیس بوک فروختند به عنوان مدیران ارشد در آن باقی ماندند آنها از منابع فیس‌بوک برای رشد این شرکت استفاده کردند. 

« ما بسیار مفتخریم که هشت سال با تیم اینستاگرام و ۶ سال با تیم فیس‌بوک کار کردیم. زمانی ما ۱۳ نفر بودیم اما بزرگ شدیم به بیش از یک هزار نفر در سراسر جهان رسیدیم و اجتماعی یک میلیارد نفره را با هم ایجاد کردیم« 

بنیانگذاران اینستاگرام

عکس: دو بنیانگذار اینستاگرام در میان کارکنان این شرکت


خروج دو بنیانگذار اینستاگرام این شبکه اجتماعی را در وضعیت بحرانی اتفاق می‌افتد در زمانی که به فصل انتخابات در آمریکا و پیچیدگی تعامل شبکه‌های اجتماعی با آن نزدیک شده‌ایم. در زمانی که بحث‌هایی چون اخبار جعلی و بی اعتمادی به فیس‌بوک دوباره اوج می‌گیرد. 

سیستروم و کرایگر تلاش کردند اینستاگرام را حتی بعد از خریده شدن توسط فیس‌بوک به شکل مستقلی اداره کنند. شاید به همین دلیل بود که مشکلاتی که در انتخابات ریاست جمهوری نصیب فیس‌بوک شد در امان ماندند.

مرتبط: چرا اینستاگرام به اندازه فیس‌بوک بدنام نیست؟

اتاق جادوی اپتیکال فیس بوک

عکس: کیوین سیستروم و مارک زاکربرگ در اتاق جادویی فیس‌بوک. رابطه بنیانگذاران اینستاگرام با فیس‌بوک تا پیش از این خوب بود


ترک کردن بنیانگذاران بعد از فروش آن موضوع جدیدی در فضای کسب وکار نیست با این حال سیستروم و کرایگر خیلی بیشتر از بسیاری از بنیانگذاران مشابه دیگر در شرکتشان باقی ماندند. 

سال گذشته اتفاق مشابهی برای بنیانگذاران واتس‌اپ دیگر شرکت خریداری شده توسط فیس‌بوک افتاد و بنیانگذاران آن را ترک کردند. البته نه همزمان اما با فاصله . یکی از آنها بعد از ماجراهای پیش آمده در مورد فیس بوک و انتخابات آمریکا از کاربران خواست این اپلیکیشن را از روی گوشی خود پاک کنند.

ترک کردن بنیانگذاران اینستاگرام به این معنی خواهد بود که این شرکت از این به بعد توسط مدیران ارشد فیس‌بوک اداره خواهد شد. فیس بوک طی یک سال اخیر علاقه مندی زیادی به دخالت در نحوه کار اینستاگرام نشان داده و این احتمالا یکی از دلایل خروج بنیانگذاران هم هست. 

یک مدیر ارشد دیگر اینستاگرام به نام Marne Levine اوایل امسال این شرکت را ترک کرد البته با جایگاهی بهتر در خود فیس‌بوک.

مرتبط: 

استوری‌ها، عامل محبوبیت اینستاگرام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا