تکنولوژی

فیس‌بوک رقیب آمازون اکو را به زودی معرفی می‌کند

فیس بوک یک دستگاه قابل حمل مخصوص چت ویدیویی طراحی کرده که قرار است هفته آینده معرفی شود.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی و شایعات مختلف، این دستگاه که  Portal نام دارد، کاربرد مشابهی با اکوشو آمازون – Echo Show- دارد. علاوه بر این، قابلیت‌های برقراری ارتباطات اجتماعی نیز داشته و در دو دو سایز مختلف صفحه نمایش عرضه می‌شود. قیمت مدل بزرگ‌تر  ظاهرا 400 دلار و مدل کوچک‌تر 300 دلار خواهد بود.

فیس بوک قرار بود ایده این دستگاه قابل حمل را اولین بار در کنفرانس برنامه نویسان F8 در اردیبهشت سال جاری معرفی کند ولی پخش خبرهای مربوط به رسوایی‌های این شرکت و درز اطلاعات مربوط به شرکت Cambridge Analytica باعث شد که مقامات فیس‌بوک معرفی این محصول را در دقایق آخر ملقی کنند.

بر اساس گزارش‌ها، دستگاه Portal به یک قابلیت مخصوص حریم شخصی مجهز است که می‌تواند دوربین زاویه دید واید این دستگاه را بپوشاند. دوربین دستگاه نیز با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند افراد داخل فریم را شناسایی کرده و در حال حرکت در طول اتاق، آنها را دنبال کند. این قابلیت که در حقیقت یک شاتر است، اخیرا به دنبال افزایش موج بی اعتمادی مردم به فیس بوک توسط این شرکت توسعه پیدا کرده است.

جدای از تکنولوژی مجهز به هوش مصنوعی مخصوص ویدیو چت، پورتال به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت سازگاری با دستیار هوشمند الکسای آمازون را دارد و کاربران می‌توانند از این طریق، موسیقی پخش کنند، ویدیو تماشا کنند، دستورهای آشپزی را ببینند و اخبار را دنبال کنند. ظاهرا کارمندان فیس بوک ماه‌هاست از این دستگاه در منازل خود استفاده کرده و آن را به بسیاری از خرده فروشان سرشناس معرفی کرده‌اند.

به غیر از هدست واقعیت مجازی اکولوس-Oculus، دستگاه پورتال، دومین محصولی محسوب می‌شود که فیس بوک در حوزه سخت افزاری ارائه می‌دهد. 

سخنگوی فیس بوک اعلام کرده که این شرکت درباره هیچ شایعه و حدس و گمانی اظهار نظر نمی‌کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا