تکنولوژی

ماه عزیز | سفر فضایی هنرمندان

روز گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که اسپیس ایکس قرار است یک میلیاردر ژاپنی به نام یوساکا مازاوا را به ماه بفرستد. کمی بعد خود آقای مازاوا اعلام کرد که قرار نیست او به تنهایی به این سفر فضایی برود او که بنیانگذار خرده فروشی Zozo است همچنین به آثار هنری بسیار علاقه دارد ( و اخیرا نیز ۱۱۰ میلیون دلار برای خرید یک نقاشی از جان میشل باسکیت پرداخته ) می‌گوید که چندین هنرمند را با خود به ماه خواهد برد و در واقع انتخاب همسفرانش با اوست. 

آقای مازاوا کل صندلی‌های این سفر را که قرار است در سال ۲۰۲۳ انجام گیرد رزرو و خریداری کرده است و احتمالا بین ۶ تا ۸ هنرمند را با خود به ماه خواهد برد. 

پروژه ماه عزیز

عکس: مسیر سفرپروژه ماه عزیز

 

تایملاین پروژه ماه عزیز اسپیس ایکس

عکس: تایم‌لاین پروژه ماه عزیز

او می‌گوید: من با خودم ۶ تا ۸ نفر از هنرمندانی از سراسر جهان را به این ماموریت خواهم برد. از این هنرمندان در بازگشت خواسته خواهد شد که با الهامی که از این سفر گرفته‌اند اثری خلق کنند و آن شاهکارها الهامی برای همه خواهد بود. 

هنوز مشخص نیست این میلیاردر ژاپنی کدام هنرمندان را برای این سفر برمی‌گزیند اما او می‌خواهد هنرمندانی از رشته‌های مختلف هنری را انتخاب کند مثل نقاش، موسیقیدان، کارگردان سینما،‌ طراح مد، آرشیتکت و ….( او به ویژه اشاره‌ای نکرده که روزنامه‌نگاری در آن میان خواهد بود ).

آقای مازوا نام این پروژه را ماه عزیز Dearmoon# گذاشته است. 

در پی این بحث زلزله‌ای در میان جامعه هنری و رسانه‌ها ایجاد شده و بسیاری گمانه‌زنی‌هایی را برای این نامزدهای سفر به ماه اعلام کرده‌اند. برخی هنرمندهایی را برای این سفر به آقای مازاوا پیشنهاد داده‌اند. 

مرتبط: 

اسپیس ایکس اینترنت فضایی

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. بازتاب: stapelstein
  2. بازتاب: ข่าวบอล
  3. بازتاب: บาคาร่า
  4. بازتاب: 다시보기

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا