تکنولوژی

تشخیص بهتر موزیک‌ها توسط دستیارگوگل

روز جمعه گوگل اعلام کرد که از سیستم جستجوی موزیک جدید خود برای تشخیص بهتر نام موزیک‌های در حال پخش در اپلیکیشن گوگل و گوگل اسیستنت بر روی گوشی‌های اندرویدی استفاده کرده است.

برای استفاده از این ویژگی جدید، ابتدا دستیار صوتی را فراخوانی کنید، اگر موزیکی در حال پخش باشد، گوگل از شما می‌پرسد که «نام این موزیک در حال پخش چیست؟» و سپس کاربر می‌تواند با کلیک بر روی گزینه‌ای که نمایان می‌شود نام موزیک را جستجو کند. ضمنا با گفتن دستور «هی گوگل، اسم این موزیک چیه؟» هم می‌توانید نام موسیقی را توسط گوگل اسسیتنت جستجو کنید.

طبق اطلاعاتی که در پست وبلاگی گوگل منتشر شده، تکنولوژی تشخیص موزیک جدید گوگل به هر قطعه از موزیک‌ها یک اثر انگشت یا علامت شناسایی اختصاص می‌دهد و هنگام پخش یک موسیقی، این اثر انگشت در دیتابیس موزیک‌های گوگل جستحو می‌شود. گوگل در ادامه پست خود گفته: « معتقدیم که هنوز جا برای پیشرفت این سیستم زیاد است. در حال حاضر امکان تشخیص موزیک در مکان‌های شلوغ و پر سر وصدا امکان‌پذیر نیست به همین دلیل معتقدیم می‌توانیم این سیستم تشخیص موزیک را سریع‌تر و پیشرفته‌تر کنیم. تلاش برای عرضه‌ی نسل جدید و پیشرفته‌تر این تکنولوژی و رفع چالش های پیش رو همچنان ادامه دارد.»

منبع: سی نت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا