تکنولوژی

توقف تولید سه مدل آیفون X، 6S و SE

بر اساس آخرین گزارش‌ها، آیفون 10 که نوامبر سال گذشته به بازار وارد شد، به همراه دو مدل دیگر از جمله iPhone 6S و  iPhone SE، از وب سایت رسمی اپل حذف شدند. این اقدام اپل به دلیل عرضه اخیر سه مدل جدید گوشی‌های هوشمند-  iPhone XS، iPhone XS Max و  iPhone XR انجام گرفته است.

قطع تولید آیفون 10، آیفون 6‌اس و آیفون اس‌ای

اپل طی آخرین مراسم رسمی خود که چند روز پیش انجام شده، سه مدل آیفون جدید معرفی کرد. این شرکت اعلام کرد که بعد از عرضه این سه مدل جدید به بازار، سه مدل قدیمی‌تر آیفون از وبسایت این شرکت حذف شده و دیگر از این طریق به فروش نخواهند رسید و پیش‌بینی می‌شود که از رده تولید نیز خارج شوند.

آیفون X یا آیفون 10، به عنوان سمبلی در دهمین سالگرد معرفی اولین آیفون، عرضه شد و قطعا در تاریخ اپل، یک محصول استثنائی محسوب خواهد شد. این مدل، با طراحی نسبتا متفاوت‌تری در مقایسه با نسخه پیش از خود-آیفون 8 – و همچنین قابلیت‌هایی نظیر تکنولوژی OLED و تشخیص چهره هوشمند Face Id عرضه شد.

این مدل، قطعا به عنوان نسخه‌ای منحصر به فرد در کاتالوگ شرکت اپل ثبت شده و ظاهرا از این به بعد از رده تولید خارج خواهد شد. اما آیفون 10 شروع کننده نسل جدیدی از آیفون‌ها با طراحی مشابه خود بوده است که امسال شاهد معرفی اولین نسل از آنها بودیم. به عبارت دیگر، گویا آیفون 10 در شمایل سه مدل جدید آیفون، همچنان ادامه خواهد داد.

تا پیش از این، آیفون‌های کمی بوده‌اند که تنها یک سال در بازار باقی بمانند. هر مدلی از گوشی‌های آیفون اپل، حداقل 2 یا 3 سالی در بازار باقی می‌مانند اما این شرکت ظاهرا سرنوشت متفاوتی برای مدل منحصر به فرد خود در نظر گرفته و به بهانه عرضه نسل جدید، فروش این مدل متوقف خواهد شد.

در میان مدل‌های جدید اپل، هم مدلی با صفحه نمایش LCD  6.1 اینچی و هم صفحه نمایش OLED 6.5 اینچی گنجانده شده تا حضور سری جدید در هیچ بخشی کم رنگ نشود. تکنولوژی تشخیص چهره Face ID نیز در تمام مدل‌های جدید اضافه شده و همگی صفحات نمایش «تمام صفحه» (All Screen) خواهند داشت.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا