تکنولوژی

خرم ‌آبادی:‌ فیلتر سایت‌های فروش بلیت به درخواست رییس سازمان هواپیمایی بود

روز گذشته  اعلام شد که حدد 180 سایت فروش بلیت هواپیما و قطار و رزرو هتل مسدود شده‌اند. حالا معاون دادستان کل کشور می‌گوید فیلتر برخی از سایت‌های غیر مجاز فروش بلیت هواپیما به درخواست معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است. 

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان عبدالصمد خرم آبادی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش گفت: سازمان هواپیمایی کشوری یکی از علل بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما و برخی دیگر از نابسامانی‌های مربوط به حوزه فروش بلیت را فعالیت سایت‌های غیرمجاز مربوط به خدمات مسافرتی اعلام کرده و با ارائه فهرست برخی از این سایت‌ها از دستگاه قضایی درخواست کرده به منظور جلوگیری از اجحاف به مسافران و ممانعت از اخلال در شبکه فروش بلیت از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کند.

معاون دادستان کل کشور تصریح کرد: به موجب تبصره ۱ ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، وزارت راه مرجع صدور و تمدید مجوز دفاتر خدمات مسافرتی است و به موجب تبصره ۲ ماده مذکور فعالیت دفاتر مسافرتی فاقد مجوز، جرم است و باید از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شود؛ بنابراین درخواست فیلتر سایت‌های فاقد مجوز از ناحیه سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب وظایف قانونی آن سازمان به عمل آمده است.

خرم آبادی گفت: جای تعجب است که بخشی از دولت در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی فعالیت سایت‌های غیر مجاز فروش بلیت هواپیما را اجحاف به مسافران و اخلال در شبکه توزیع بلیت تلقی کرده و مصرانه تقاضای فیلتر سایت‌های مذکور را می‌کند و بخش دیگر از دولت این اقدام را تقبیح کرده و در فضای مجازی علیه آن جوسازی می‌کند.

وی تصریح کرد: سایت‌های فیلتر شده به محض دریافت مجوز و اعلام سازمان هواپیمایی کشوری رفع فیلتر خواهند شد.

واکنش وزارت ارتباطات 

روز گذشته امیر ناظمی یکی از اعضای هیات مدیره سازمان فناوری اطلاعات در چند توییت با عنوان گزارش به مردم که توسط آذری جهرمی ریتوییت شد اعلام کرد که فیلترینگ 180 سایت بر اساس استعلام دادستانی از سازمان هواپیمایی در خصوص اسامی سایت‌های فاقد مجوز فروش از این سازمان بوده است. به نوشته ناظمی اشتباه این استعلام نادیده گرفتن دو نوع از سایت‌ها بوده است اول آنهایی که پارتنر دارای مجوز دارند و دوم سایت‌های مقایسه و معرفی. 

به گفته ناظمی بر خلاف شایعات آقای مونسان و خانم شرفبافی شکایت نکرده بودند بلکه حامی نوپاها هستند. 

در همین حال به گفته ناظمی وزیر ارتباطات چندین ساعت مکالمه تلفنی برای حل  این موضوع داشته  است. 

بیانیه جدید اسنپ‌تریپ 

اسنپ‌تریپ یکی از شرکت‌هایی که سایت آن فیلتر شده در بیانیه جدیدی اعلام کرد اسنپ تریپ نیازی به این مجوز ندارد چون تامین کننده بلیت هواپیما سایت فلایتیو است که دارای همه مجوزهای لازم برای فعالیت در این عرصه است. به گفته مدیر ارشد عملیاتی این شرکت دو روز تعطیلی فعالیت دست کم ضرر دو میلیارد تومانی برای این استارت‌آپ به همراه داشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا