تکنولوژی

تعداد سهام تیم کوک در اپل میلیونی می‌شود

طبق شرایط ذکر شده در قرارداد تیم کوک با شرکت اپل، پاداش دریافتی او با عملکرد شرکت اپل در بازار سهام ارتباط مستقیم خواهد داشت.

در قراردادی که در سال 2013 بین تیم کوک و اپل بسته شد، اپل اعلام کرد در صورتی که طی یک دوره 3 ساله رشد سهام این کمپانی در بازار سهام S&P از دو سوم کمپانی‌هایی که در این بازار عضو هستند بیشتر باشد، تیم کوک تعداد قابل توجهی از سهام شرکت اپل را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.

حال طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در 12 ماه گذشته رشد سهام اپل در بازار بورس S&P از 81 درصد از کمپانی‌های عضو این بازار بهتر بوده است. ضمنا اپل چند هفته پیش موفق شد به عنوان اولین کمپانی در دنیا ارزش بازار خود را به 1 تریلیون دلار برساند.

بنابراین طبق قرارداد، تیم کوک به زودی 560 هزار سهم از سهام اپل را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد که ارزش آن معادل 120 میلیون دلار خواهد بود. این حداکثر مقدار سهام ممکن است که یک مدیر در شرکت اپل توانسته دریافت کند. ضمنا این پنجمین باری است که تیم کوک 57 ساله حداکثر مقدار سهام ممکن را به عنوان پاداش در کمپانی اپل دریافت می‌کند.

با دریافت این پاداش، مقدار کل سهام دریافتی تیم کوک از شرکت اپل به رقمی معادل 625 میلیون دلار می‌رسد. او در حال حاضر صاحب 878،425 سهم در شرکت اپل است که معادل 188 میلیون دلار است. 

کوک در سال 2015 گفته بود که کل دارایی‌اش را به نهادهای خیریه می‌دهد. او روز پنج‌شنبه 5 میلیون دلار سهام اپل خود را به یک نهاد خیریه که نام آن اعلام نشده داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا