تکنولوژی

جلسه محرمانه کمپانی‌های تکنولوژی آمریکایی برای چه بود؟

نمایندگان بزرگترین شرکت‌های تکنولوزی ایالات متحده از جمله فیسبوک  روز جمعه جلسه‌ای کاملا خصوصی را برگزار کردند و در آن تاکتیک‌هایشان را در مسیر آماده‌سازی برای انتخابات میان دوره‌ای 2018 آمریکا با یکدیگر به بحث و اشتراک گذاشتند. هفته گذشته هم مدیر ارشد بخش امنیت سایبری فیسبوک نمایندگان ده‌ها کمپانی مهم این کشور از جمله گوگل، مایکروسافت و اسنپ‌چت را در دفتر مرکزی توییتر در سان فرانسیسکو جمع کرد و با آنها جلسه خصوصی و محرمانه‌ای را برگزار کرد.

فیس‌بوک قبل از برگزاری گفته بود که این جلسه شامل 3 بخش خواهد بود: ابتدا هر شرکت به‌صورت جداگانه برنامه‌ها و اقدامات خود در رابطه با عملیات‌های اطلاعاتی مرتبط با انتخابات پیش رو را اعلام می‌کند سپس مشکلاتی که هر شرکت با آنها روبر است مورد بحث قرار می‌گیرد و در آخر هم نیاز به برگزاری مرتب این جلسات در آینده هم بررسی می‌شود.

هنوز از محتوای این جلسه بعد از برگزاری آن خبری منتشر نشده است.

ماه می امسال هم 9 شرکت تکنولوژی در مقر فیسبوک گرد هم آمدند تا در حضور 2 نماینده دولت آمریکا در مورد مشکلات و موانع مشابه که در بالا به آنها اشاره شد اظهار نظر کنند. پس از پایان جلسه شرکت کنندگان اذعان داشتند که دولت اطلاعات و دسترسی‌های کافی را در اختیارشان قرار نمی‌دهد و از وضعیت موجود راضی نیستند.

فیسبوک و توییتر در گذشته اعلام کردند که سرویس‌های امنیتی و جاسوسی کشورهای بیگانه از طریق این دو پلتفرم سعی داشته‌اند در نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اخلال ایجاد کنند و جریان‌های سیاسی نامناسبی را به‌وجود بیاورند. حال این دو شرکت و دیگر کمپانی‌ها تکنولوژی ایالات متحده نگران بروز مجدد چنین مشکلاتی در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو هستند.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا