تکنولوژی

عقب نشینی ایلان ماسک از ایده خصوصی کردن تسلا

چند هفته قبل ایلان ماسک در توییتی جنجالی اعلام کرد که قصد دارد تسلا را از بورس خارج کرده و به یک شرکت خصوصی تبدیل کند. او بعدا از تمایل سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی برای کمک به این موضوع خبر داد. در ادامه اما سرمایه‌گذاران مختلف فعلی تسلا با این اقدام ماسک مخالفت کردند و حالا ماسک در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کرده گفته است که بعد از دریافت بازخوردها در زمینه خصوصی کردن تسلا تصمیم به باقی ماندن آن به صورت سهامی عام گرفته است. 

او در ملاقات با اعضای هیات مدیره این شرکت و همچنین شرکت Solar city آنها را در جریان این تصمیم خود قرارداد و آنها نیز با باقی ماندن تسلا در بازار بورس موافقت کردند. 

تصمیم ایلان ماسک در طی چند هفته بحرانی را درون این شرکت ایجاد کرد و این در حالی بود که این شرکت برای تولید وسیع خودروی تسلا ۳ تحت فشار زیادی قرار دارد. 

تسلا در بیانیه خود گفت: هرچند اکثریت سهامداران فعلی تسلا در صورت خصوصی شدن نیز جزو سهامداران شرکت باقی می‌ماندند. او همچنین گفت که از میزان لازم برای خصوصی شدن تسلا هم بیشتر داشت اما در نهایت تصمیم به سهامی عام ماندن گرفت. 

خصوصی شدن تسلا این امکان را به ایلان ماسک می‌داد که نیازی به انتشار گزارش مالی هر فصل و تبعیت از قوانین سخت‌گیرانه بازار سرمایه نباشد چیزی که به گفته ماسک در این مرحله برای شرکت تسلا مزاحمت زیادی ایجاد کرده است. گزارشهای مالی فصلی شرکت فشار زیادی را به قیمت سهام و مدیران این شرکت وارد می‌کرد و ایلان ماسک تلاش داشت با خصوصی کردن مبجور به دادن اطلاعاتی که موجب دلسردی سهامداران می‌شد نشود. 

منبع: گاردین

مرتبط: 

اپل و تسلا شریک می‌شوند؟

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا