تکنولوژی

امکان گرفتن پشتیبان دستی در اندروید بعدی

سیستم‌عامل اندروید همیشه راهی را برای فایل پشتیبان یا بک‌آپ گرفتن از اطلاعات روی دستگاه ارائه کرده است تا از این طریق اطلاعات کاربر در هر صورتی در امان بمانند. امروزه این بک‌آپ‌ها به صورت اتوماتیک در سرویس «گوگل درایو» ذخیره می‌شوند اما خوشبختانه در نسخه آینده اندروید کاربران قادر خواهند بود بک‌آپ‌هایشان را به‌صورت دستی ذخیره کنند.

اضافه شدن این ویژگی به نسخه جدید اندروید کاملا اتفاقی اما جالب بود. چند روز پیش یکی از کاربران وبسایت «ردیت» اعلام کرد گوشی پیکسل 2 او دچار یک ایراد شده و باتری آن دیگر شارژ نمی‌شود. این مسئله باعث می‌شود سیستم بک‌آپ اتوماتیک هم عمل نکند چراکه در طول پروسه بک‌آپ گرفتن ممکن است دستگاه خاموش شود. این اتفاق باعث مطرح شدن این سوال شد که چرا امکان بک‌آپ گیری به‌صورت دستی در اندروید وجود ندارد.

جالبتر اینکه تیم برنامه‌نویسی گوگل در کمتر از 24 ساعت از این مسئله باخبر شد. روز گذشته هم یکی از کارمندان گوگل در بخش اندروید اعلام کرد این ایراد در اندروید برطرف شده و در نسخه‌ بعدی این سیستم‌عامل یعنی احتمالا اندروید 9.1 و یا اندروید Q این ویژگی قابل استفاده خواهد بود. در کل واکنش سریع گوگل به این مسئله هم بسیار جالب و امیدوارکننده بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا