تکنولوژی

استفاده از عکس آرشیوی در تبلیغ سامسونگ

وقتی اپل می‌خواست کیفیت دوربین آخرین مدل آیفون خود را ثابت کند، با هشتگ “Shot on IPhone” عکس‌های مورد نظر خود را از بین تصاویر گرفته شده توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی انتخاب کرده و منتشر کرد. اپل با همین شیوه، تعداد زیادی عکس جدید آیفون به دست ‌آورد که اجازه تبلیغات با استفاده از آنها را نیز داشت.

سامسونگ نیز در اقدامی مشابه برای تبلیغ دوربین گوشی  Galaxy A8 خود، کمپین توییتری راه انداخت و از کاربران درخواست کرد تصاویر خود را ثبت کنند اما برای تبلیغ اصلی، به اشتباه عکسی که توسط دوربین DSLR  انداخته شده و از آرشیو گرفته شده بود را منتشر کرد.

یک کاربر نکته سنج در توییتر برزیل، این سوتی را کشف کرد. وی اسکرین شاتی از توییت Samsung Brazil را کنار عکسی از آرشیو آنلاین وبسایت Getty Images منتشر کرد و نوشت:« چه کسی را گول می‌زنی سامسونگ برزیل؟

سامسونگ برزیل نیز خیلی سریع توییت خود را برداشت و توضیحی به کاربر این شبکه داد:« درست است. حق با شماست. بسیاری از عکس‌هایی که ما پست می‌کنیم از طریق گوشی‌های هوشمند گرفته شده‌اند اما برخی – مثل همین عکس- از دیتابیس‌های تصویری گرفته می‌شوند زیرا بیشتر گویای هدف ما هستند.»

این کاربر نکته سنج هم احتمالا از طرفداران اپل بوده است. سامسونگ معمولا در تبلیغات خود، رقیب اصلی خود اپل را هدف قرار می‌دهد. در اکثر تبلیغات جدید محصولات شرکت سامسونگ، بیشتر از اینکه به قابلیت‌ها و امکانات گوشی‌های ساموسنگ اشاره شود، از آیفون 10 و اپل انتقاد می‌شود. اما این بار مچ سامسونگ گرفته شد!

گلکسی A8  یک گوشی سطح متوسط سامسونگ است که مجهز به برخی از قابلیت های سری گلکسی اس ‌8  هستند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا