تکنولوژی

گوشی 110 دلاری Asus Android Go

شرکت Asus  اولین گوشی Android Go خود را تحت عنوان ZenFone Live L1 در آمریکا عرضه کرد.این گوشی با قیمت مقرون به صرفه‌ای به بازار وارد شده است ولی قابلیت‌هایی دارد که برای این رنج قیمتی، معمول نیست مانند صفحه نمایش 18:9 و قابلیت بازکردن قفل صفحه با چهره.

صفحه نمایش این گوشی در حقیقت 5.5 اینچ است که حاشیه‌های نسبتا بزرگی اطراف آن را فرا گرفته است. رزولوشن تصویر فراتر از720P است که برای دستگاهی با چنین قیمتی، مناسب به نظر می‌رسد.

قابلیت‌های دیگر گوشی، پردازنده Snapdragon 425 است که در مدل‌ گوشی‌های متوسط دو سال پیش مرسوم بود. حافظه داخلی گوشی نیز 16 گیگابایت است که با MicroSD، قابلیت افزایش دارد. گفته شده بزرگ‌ترین محدودیت این گوشی رَم آن است که تنها 1 گیگابایت در نظر گرفته شده است. همچنین ظاهرا این گوشی تنها از 2.4GHz Wi-Fi پشتیبانی می‌کند که برای اتصال به شبکه‌های جدیدتر و مدرن‌تر ممکن است مشکل ساز شود.

ZenFone Live L1، هیچ سنسور اثر انگشتی نیز ندارد که یکی از بزرگ‌ترین معایب آن به شمار می‌رود و قابلیت باز کردن قفل صفحه با چهره این گوشی نیز به اندازه قابلیت اسکن سه بعدی چهره مشابه آیفون 10، امن نیست.

البته لازم به ذکر است که این محدودیت‌ها برای چنین گوشی دور از انتظار نیست.                                 ZenFone Live L1، عملا یک گوشی low-end محسوب می‌شود که سیستم عامل Android Go دارد(نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید گوگل که مخصوص گوشی‌های low-end ارائه شده است). تا امروز که Android Go چندان بازخورد چشم گیری نداشته ولی نباید فراموش کرد که تنها 6 ماه از عرضه آزمایشی این نسخه می‌گذرد.

این گوشی تنها در آمریکا و از طریق Best Buy به فروش می‌رسد.       

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا