تکنولوژی

رفع نگرانی والدین با دسترسی به اینترنت پاک درسا

نام نویسنده: درسا

برخورداری از اینترنت مخصوص کودکان و نوجوانان در شرایط امروز جامعه که غالب فعالیت های آنها را مشروط به حضور در این فضا کرده، امری ضروری است. در همین راستا زیست بوم مجازی درسا که طی سال‌های اخیر، فعالیت خود را با هدف تولید محتوای پاک و ایمن آغاز کرده و نقطه عطف خود را گروه سنی کودک و نوجوان قرار داده، با ایجاد اینترنت پاک، پیشگام این برنامه بوده است.

از جمله اهداف درسا می‌توان به دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به محتوای مناسب در جامعه مجازی امن، حفاظت در مقابل محتوای نامناسب، ارائه برنامه‌های کاربردی مخصوص کودکان و نوجوانان، اعمال کنترل بر روی نصب نرم‌افزارها، دسترسی به انواع محتوای صوتی، تصویری و چند رسانه‌ای کودکان و نوجوانان و دسترسی به بازی‌های مخصوص کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

زیست بوم مجازی درسا با ارائه محتوای مفید و جذاب در حوزههای مختلف از قبیل آموزش، تفریح و سرگرمی ‌و سلامت، شرایط استفاده از فضای مجازی سالم را برای کودک و نوجوان مهیا میسازد. از سوی دیگر، والدین این امکان را پیدا می‌کنند تا با تعریف محدوده ارتباطی فرزندان، فضای امن و قابل اطمینانی را برای ارتباطات صوتی و پیامکی آنها به ارمغان آورند.

با توجه به وجود سيستم‌های آموزشي و نگاه ويژه به کودکان در کشورهاي پيشرفته، زیست بوم مجازی درسا می‌تواند راه حلی باشد برای اینکه کودکان به بهترين شکل اين آموزش‌ها را به ساير اعضاي خانواده خود منتقل کنند و از اين رهگذر شاهد بيشترين تاثيرپذيري خانواده‌ها از آموزش‌هاي خود باشيم.

همچنین خانواده درسا در تلاش است که با وجود محتوای آلوده‌ای که در حال حاضرکودک و نوجوان در معرض آنها قرار گرفته‌اند، با ایجاد اینترنت پاک شرایطی را فراهم کند تا هرگونه محتوای آسیب‌زا، از دسترس کودک و نوجوان خارج شود.

زیست بوم مجازی درسا در موضوع آموزش سواد فضای مجازی برنامه‌ریزی جدی داشته تا بتواند از فضای عمومی کشور که به صورت اخص رسانه ملی ما است کمک بگیرد و سواد فضای مجازی کودک و خانواده را افزایش دهد.

منبع : بخش تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا