تکنولوژی

مدیر بیسفون : تا الان دستور قضایی شنود و رصد نداشتیم

مدیرپیام رسان بومی بیسفون در یک جلسه مطبوعاتی در نمایشگاه الکامپ گفت که تاکنون دستور قضایی برای رصد پیام‌های کاربران به این پیام‌رسان نرسیده است. 

به گزارش آی تی ایران پیام‌رسان بیسفون شعار تبلیغاتی خود در نمایشگاه الکامپ را « نگران تیک سوم نباش!» گذاشته است. این پیام رسان یکی از چهارپیام رسان بومی بود که در نامه‌ای به فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از وی درخواست کرده بودند هاتگرام و تلگرام طلایی دو پوسته تلگرام فیلتر شوند. چند روز بعد یک پیام رسان ایرانی دیگر – پیام رسان بله – موضع متفاوتی گرفت و اعلام کرد رقابت با پیام‌رسان‌های خارجی باعث تقویت و ارتقای سطح کیفی پیام‌رسان‌های داخلی است. 

فیروزآبادی به خبرنگاران گفته است که هاتگرام و تلگرام طلایی تا 15 شهریور مهلت دارند به پیام رسان بومی تبدیل شوند.

میلاد موحدین مدیر پیام‌رسان بیسفون در این جلسه تاکید کرد که از سال 93 کار این شرکت شروع شده در حالی که در ایران وایبر و وی‌چت بین مردم مقبولیت داشت. بیسفون به گفته او از همان سال دارای قابلیت چت، گروه و کانال بود. قابلیتی که بعدا تلگرام با آنها بازار ایران را در دست گرفت و حتی با وجود فیلتر شدن هنوز پرکاربرترین پیام رسان در ایران است. 

بیسفون به گفته مدیرانش حالا ویژگی پیام امن ( Secret Chat ) را به خود افزوده است   و میگوید با توجه به الگوریتم ایجاد شده حتی اگر دستور قضایی برای شنود یا رصد پیام‌ها داشته باشیم نخواهیم توانست به مراجع قضایی چیزی ارایه دهیم. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا