تکنولوژی

اعلام قیمت هیوندا سوناتا پلاگین هیبریدی 2018

شرکت خودروسازی هیوندا، ماه آوریل  قیمت خودروی جدید 2018 Sonata Hybrid  خود را اعلام کرد اما اطلاعاتی در مورد نسخه پلاگین هیبریدی از این مدل منتشر نکرد، تا امروز.

هیوندا بالاخره قیمت خودروی مدل 2018 Sonata Plug-In Hybrid خود را اعلام کرد. قیمت نسخه Base این خودرو از 33.250 هزار دلار شروع می‌شود که 1.350 هزار دلار از قیمت خودروی بیس مدل سال 2017 ارزان‌تر است. اما ظاهرا تعداد قابلیت‌ها در مدل بیس امسال کاهش یافته است. از قابلیت‌های مدل بیس جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: صندلی برقی راننده، گرم کن صندلی‌ها، چراغ‌های LED، سیستم پوشش دادن نقاط کور راننده و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی که با سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto سازگاری دارد. مدل بیس این خودرو فعلا همین قابلیت‌ها را داشته و ‌آپشن دیگری ندارد.

خودروی مدل Sonata Plug-in Hybrid در دو نسخه base  و Limited trim عرضه می‌شود .هر دو نسخه طراحی جدید داخلی و بیرونی دارند اما  نسخه  Limited trim قابلیت‌های ایمنی مضاعفی اعم از هشدار قبل از تصادف،  سیستم ترمز اورژانسی و جلوگیری از انحراف به اطراف در ارائه می‌شوند. نسخه  Limited trim همچنین طراحی داخلی چرمی داشته و با قیمت شروع $39,735 عرضه می‌شود.

موتور هر دو نسخه از این خودرو، موتور بنزینی-الکتریک 2.0-liter Atkinson-cycle gas I4 با باتری 9.8-kWh و با قدرت67 اسب بخار است. باتری این خودرو در هر بار شارژ، مسافت 28-mile را جوابگوست که یک مایل بیشتر از مدل سال گذشته است. باتری این خودرو می‌تواند با شارژر 240-volt Level 2  در کمتر سه ساعت به طور کامل  شارژ شود.

با وجود اینکه معمولا خودروهای سیستم پلاگین هیبرید توجه کمتری نسبت به خودروهای تمام الکتریک جلب می‌کنند، این خودرو  امتیاز بسیار خوبی  در اکثر تست‌ها کسب کرده است. این خودرو می‌تواند تمام نیازهای یک راننده شهری را مانند یک خودروی تمام الکتریک برآورده کرده و به علاوه مسافت‌های طولانی را نیز به راحتی جوابگوست. این خودروی پلاگین هیبریدی می‌تواند انتخاب خوبی برای خانواده‌ای باشد که بخواهند هم هم خودرویی با انرژی پاک و هم اکثر مزایای یک خودروی بنزینی را یکجا داشته باشند.

منبع: Cnet

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا