تکنولوژی

آموزش زبان مورس با استفاده از «جیبورد» گوگل

به‌لطف ویژگی جدید اپلیکیشن «جیبورد» (Gboard)، امکان ارتباط با دوستان از طریق زبان مورس هم به‌وجود آمده است. این ویژگی برای کاربران اندروید و آی‌اواس قابل استفاده است. اگر هنوز نحوه تایپ از طریق زبان مورس را یاد نگرفته‌اید گوگل می‌تواند این کار را هم به راحتی و تنها در 1 ساعت به شما آموزش دهد. کافی است از اپلیکیشن جدید این شرکت استفاده کنید.

به منظور یادیگری و استفاده از زبان مورس ابتدا باید اپلیکیشن جیبورد گوگل را از گوگل پلی یا اپ‌ استور دانلود کنید.

اندروید

پس از اینکه اپلیکیشن را نصب کردید، وارد تنظیمات گوشی شده و پس از انتخاب گزینه سیستم، وارد بخش Language & input شوید. در اینجا گزینه Virtual keyboard و سپس گزینه Languages را انتخاب کنید. پس از انتخاب زبان، لیست کیبوردها را مشاهده می‌کنید که در این بخش بایستی گزینه مورس کد (Morse Code) را پیدا و انتخاب کنید. در این بخش امکان بی‌صدا کردن کلیدها هنگام استفاده از مورس کد هم وجود دارد.

آی‌اواس

این کار در آی‌اواس کمی آسان‌تر است. پس از ورود به تنظیمات گوشی وارد بخش Languages شده سپس روی گزینه Add language کلیک کرده و در ادامه Morse code را پیدا و انتخاب کنید.

ضمنا گوگل معانی برخی از تنظیمات و بخش‌های این اپلیکیشن را به‌خوبی توضیح داده تا کاربران بفهمند هر گزینه چه معنی خاصی می‌تواند داشته باشد. در کل هر زمان که خواستید از زبان مورس استفاده کنید، ایتدا یک سر به آموزش زبان مورس گوگل بزنید تا نحوه نوشتن کلمات و حروف را به‌خوبی یاد بگیرید.

 

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا