تکنولوژی

امکان شناسایی تماس‌های اسپم از طریق گوگل فون

شواهد نشان می‌دهند گوگل اخیرا در حال اجرای آزمایشی یک سری ویژگی‌ها بوده که احتمالا از تماس‌های اسپم و تبلیغاتی که باعث آزار کاربران می‌شوند جلوگیری می‌کند. آوریل امسال این شرکت نسخه بتای اپلیکیشن «گوگل فون» را معرفی کرد که در آن ویژگی شناسایی تماس‌های اسپم هم به‌صورت ازمایشی اجرا می‌شد.

حال صفحه پشتیبانی این اپلیکیشن هم به‌روزرسانی شده و برخی از ویژگی‌های جدید را معرفی کرده که ظاهرا در برخی از دیوایس‌ها نیز در حال حاضر قابل استفاده هستند. اساسا در منو Caller ID & spam برنامه گوگل فون می‌توانید یک ویژگی جدید را مشاهده کنید که قادر است از تماس‌های اسپم مشکوک جلوگیری کند و شما را از خراب شدن روزتان نجات دهد.

با استفاده از این ویژگی تمامی تماس‌های اسپمی که در طول روز دریافت می‌کنید به‌طور اتوماتیک به بخش ویس میل (voicemail) ارجاع داده می‌شوند و حتی برنامه شما را از دریافت این تماس‌ها و انتقال آنها به بخش ویس میل هم باخبر نمی‌کند. البته امکان شنیدن این تماس‌ها در بخش ویس‌میل امکان‌پذیر است اما در کل زمانی که این دسته از تماس‌ها را دریافت می‌کنید برنامه هیچ نوتیفیکیشنی را اعلام نمی‌کند.

ضمنا فراموش نکنید برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید به بخش تنظیمات رفته و پس از انتخاب Caller ID & spam گزینه Filter spam calls را فعال کنید. ضمنا هر زمان فکر کردید این ویژگی به‌درستی تماس‌های تبلیغاتی و اسپم را تشخیص نمی‌دهد می‌توانید آن را از همین بخش غیرفعال کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا