تکنولوژی

ایلان ماسک و زیردریایی‌اش به تایلند رسیدند

به روز شده: ساعتی قبل دوازدهمین کودک تایلندی سالم از غار نجات پیدا کرد و به این ترتیب زیردریایی ایلان ماسک در این حادثه به کار گرفته نشد.


زیردریایی کوچک ایلان ماسک برای نجات کودکان فوتبالیست تایلندی که در غار گیرافتاده‌اند به تایلند رسید هفده ساعت پس از آنکه او روز یکشنبه در مورد آن توییت کرد.

به گزارش آی تی ایران شب گذشته ماسک در توییتر و اینستاگرام خود عکسهایی را غاری که کودکان فوتبالیست و مربیانشان در آن گیر افتاده‌اند منتشر کرد و به نظر میرسد خود او هم به همراه زیردریایی نجات به تایلند رفته است. 

مدیرعامل تسلا یکشنبه گفته بود که کار ساخت این زیردریایی که برای حمل کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد هشت ساعت زمان می‌برد در عین حال حمل این زیردریایی از لوس آنجلس به تایلند نیز ۱۷ ساعت طول می‌کشد. زیردریایی نجات ماسک در حالی به تایلند رسید که مشخص نیست واقعا برای نجات آنها مورد استفاده قرار گیرد چراکه تا کنون ۸ کودک از ۱۱ کودک توسط تیم نجات غواصی به سلامت از غار بیرون آورده شده‌اند.

۱۲ کودک و مربیشان بیش از دو هفته  در گوشه‌ای غار که سیلاب مسیر برگشت را مسدود کرده گیر افتاده‌ بودند. 

ماسک در توییت خودش نوشته « همین الان از غار برگشتیم. مینی زیردریایی آماده است اگر احتیاجی به آن باشد. این ( زیردریایی) از قطعه‌های موشک ( فالکون اسپیس ایکس) ساخته شده و بعد از این ماجرا اسمش گراز وحشی است. این زیردریایی اینجا ( تایلند) می‌ماند تا احتمالا در آینده مورد استفاده قرار گیرد. تایلند بسیار زیباست. »

ماسک گفته است که او یک نسخه کوچکتر از این زیردریایی هم می‌سازد.

هنوز پنج نفر دیگر در غار هستند و قرار است امروز سه شنبه عملیات نجات آنها انجام گیرد و مشخص نیست از زیردریایی ایلان ماسک در این عملیات استفاده شود یا نه. 

مرتبط: 

راه حل ایلان ماسک برای نجات نوجوانان تایلندی

منبع: NBC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا