تکنولوژی

دوربین‌های سه لنزه، قابلیت برتر گوشی‌ها در سال 2019

طبق یک گزارش جدید، گوشی گلکسی Galaxy S10 قرار است سال آینده در سه مدل مختلف عرضه شود. احتمال می‌رود مدل ارزان قیمت‌تری از این محصول به جمع مدل‌های Galaxy S10 و  Galaxy S10+  بپیوندد. طبق گزارش‌ها، هر سه مدل به سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر صفحه نمایش و یا در کناره‌های دستگاه  مجهز خواهند بود. اما این قابلیت قرار نیست، تنها قابلیت منحصر به فرد محصول جنجالی بعدی سامسونگ باشد.

بهترین نسخه از این مدل قرار است به دوربین سه لنزه-triple-lens camera– در پشت دستگاه مجهز باشد. شایعاتی نیز در مورد قابلیت‌های هیجان انگیز تنظیمات دوربین مدل جدید اعلام شده است.

طبق اطلاعاتی که در AllAboutSamsung منتشر شده، مدل ارزان‌تر Galaxy S10   به قابلیتی مانند دوربین دو لنزه( مشابه  Galaxy S9+) مجهز است. این وب سایت اعلام کرده است که سامسونگ احتمالا دوربین این مدل را به صورت افقی تعبیه خواهد کرد.

اما Galaxy S10+ ظاهرا قرار است هیجان انگیز‌تر باشد.

طبق شایعات و گزارش‌های مختلف، سامسونگ تصمیم دارد لنز دوربین این مدل را  12 مگاپیکسل با دیافراگم متغیر(F1.5 and F2.4) و همچنین دوربین 13 مگاپیکسلی زوم را نگه دارد، مشابه آنچه در Galaxy S9 دیدیم. اما این گوشی قرار است به قابلیت زاویه دید سوپر واید نیز مجهز باشد یعنی لنز 123-angle با سنسور 16 مگاپیکسلی و دیافراگم F1.9 . با این وجود در گزارش عنوان شده که  دوربین واید این گوشی، قابلیت تثبیت کننده نوری تصویر و اتوفوکوس نخواهد داشت. دوربین اصلی قرار است در وسط سه لنز دستگاه قرار گرفته و دوربین زوم در سمت چپ و دوربین با زاویه واید در سمت راست آن قرار خواهد گرفت.

منبع اخبار جدید اعلام شده هنوز مشخص نیست اما به جرئت می‌توان ادعا کرد که کامل‌ترین گزارشی است که تا به حال در مورد این محصول آینده سامسونگ منتشر شده است. گزارش‌های قبلی تنها اعلام می‌کرد که سامسونگ در حال توسعه دوربین سه لنزه برای گوشی Galaxy S10 است و اطلاعات بیشتری در رابطه با آن عنوان نمی‌شد.

Galaxy S10 Plus قرار است اوایل سال آینده معرفی شود ولی بد نیست بدانید این گوشی اولین دستگاهی نیست که قابلیت دوربین سه لنزه پشتی دارد. هوآوی نیز اوایل همین سال چنین قابلیتی را در P20 Pro معرفی کرد و ادعا شده که این قابلیت در نسل‌های بعدی گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز حضور خواهد داشت. اپل نیز در گوشی مدل iPhone X Plus که قرار است سال آینده معرفی شود،  احتمالا از این قابلیت بهره خواهد برد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا