تکنولوژی

اپل آیفون 5G معرفی می‌کند

به‌نظر می رسد بالاخره فانتزی استفاده از اینترنت دیتا با سرعت گیکابیتی در حال تبدیل به واقعیت است و شبکه‌های 5G واقعا قصد دارند به دنیای انسان‌ها پا بگذارند. طبق گزارش‌های متعددی که در گذشته منتشر شده، قرار است اسمارت‌فون‌هایی که از نسل پنج اینترنت یا همان 5G پشتیبانی می‌کنند از اوایل سال 2019 به بازار بیایند. اما سوال اصلی اینجاست که کدام گوشی قرار است اولین بار از این ویژگی پیشتیبانی کند؟

با توجه به تکنولوژی‌های فعلی، اضافه کردن چیپ و آنتن 5G به اسمارت‌فون‌های امروزی نیازمند ایجاد یک سری تغییرات در طراحی و ساختار گوشی‌ها است. از طرف دیگر فراگیر شدن شبکه 5G در سراسر دنیا هم به زمان زیادی نیاز دارد و به این زودی‌ها امکان‌پذی نیست. بنابراین احتمال پشتیبانی اسمارت‌فون‌های سال 2019 از نسل پنجم اینترنت بسیار کم است.

این مسئله برای اپل هم کاملا صدق می‌کند چراکه همواره در اضافه کردن تکنولوژی‌های وایرلس به پرچمداران خود نسبت به رقبا ضعیف‌تر عمل کرده است. برای مثال همین آیفون 10 از تکنولوژی LTE-Advanced که در گوشی‌های 500 دلاری اندروید دیده می‌شود پشتیبانی نمی‌کند. البته مطمئنا اپل در آیفون‌های امسال خود از تکنولوژی‌های جدیدی در بخش وایرلس استفاده خواهد کرد اما با این حال امکان معرفی یک اسمارت‌فون 5G توسط اپل خیلی دور از انتظار است!

با وجود این بحث‌ها، گزارشی که اخیرا از نشریه «دیجی تایمز» منتشر شده، دقیقا خلاف این صحبت‌ها را ثابت می‌کند. طبق ادعای زنجیره‌های تامین قطعات آیفون، اپل به‌دنبال به کارگیری مودم‌ها 5G شرکت مدیاتک در آیفون‌های 2019 است. ظاهرا اپل قصد ندارد از چیپ‌های سنتی شرکت کوالکام در پرچمداران جدید خود استفاده کند.

شرکت مدیاتک ژوئیه امسال از مودم جدید خود با نام «Helio M70» رونمایی کرد که شرکت ادعا کرده با تمامی استانداردهای شبکه 5G همخوانی و مطابقت دارد. این شرکت حالا یکی از اولین کمپانی‌های دنیا محسوب می‌شود که مودم‌های منطبق با شبکه 5G را تولید و معرفی کرده است.

کسی نمی‌داند دلیل این عجله اپل برای به‌کارگیری مودم‌های 5G در آیفون های امسال چیست اما به‌نظر می‌رسد این کمپانی در حال انجام مذاکرات جدی در این زمینه با شرکت مدیاتک است. ضمنا احتمال به‌کارگیری این مودم 5G در آیپدهای جدید و حتی گجت‌های پوشیدنی این شرکت هم دور از انتظار نیست.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا